Over het forum Over het forum

Over het forum

Nieuwe berichten

Het forum in een nieuw jasje! Het is even wennen, maar dat lukt wel.

Wat me opvalt, is dat je in een draadje niet meteen naar de reacties springt die je nog niet gelezen had, maar steeds naar het begin van de draad wordt gebracht. Ligt dat aan mijn device of komt dat nog? Dat was namelijk een erg fijne optie.


Angela, op het profiel van Hoekhuis staat: 'wees lief voor Hoekhuis'. Dat zou je best ter harte kunnen nemen.

Iemand kan er toch we een beetje doorheen zitten en ontzettend balen van al deze wijzigingen? Het klopt wel wat je zegt: met opbouwend reageren bereik je meer, het is misschien ook fijner voor jezelf. En je kunt misschien beter alles even de tijd geven om zo te wennen. Maar Hoekhuis kan het niet goed lezen met deze kleuren, terwijl dit forum een heerlijke uitlaatklep was. Ook de nick is eraan. Jaja: er zijn veel ergere dingen op de wereld, maar ik snap best dat iemand er even goed de balen van heeft en erover wil 'zeuren'.

Eerlijk gezegd, zelf baal ik ook. Sommige dingen zullen nog wennen, maar ik ben het overzicht kwijt. En een vriendin heeft ook haar account opgezegd. En ik herken namen niet meer. Zeurdiezeurdiezeur....

MeikeT

MeikeT

22-01-2021 om 17:01 Topicstarter

Angela1967 schreef op 22-01-2021 om 15:31:

je bedoelt waarom krijg jij niet wat je wilt? Voeg je naar de spelregels en schrijf zonder zeurtoon op wat je mist of welk geniaal idee je hebt. Dan hoor je het vanzelf. Of je nou als key user was gevraagd of niet, je kunt toch gewoon neutraal of opbouwend reageren? Je zult nooit weten of er niet nagedacht was over kleur kiezen of niet en of wat er voor redenen zijn als je niet zakelijk reageert.

gr Angela

Ps en waarom wacht je niet even met wennen? Scheelt jou energie omdat je niet met wijziging op wijziging wordt geconfronteerd?

Goh Angela, ik heb steeds vaker het idee dat jij forumbeheer bent of er heel dicht bij hoort. Het kan best wat vriendelijker (of op zijn minst neutraler). 

Ik doe mijn best, maar vind het niks. Het lijkt erop dat mijn 'recente inhoud' steeds maar niet weet wat ik al wel is niet gezien heb, dus dat betekent eindeloos scrollen om te ontdekken waar ik was met lezen en of er nu wel of niet wat nieuws is. Niet te doen...

Dat was echt zo veel beter! Als dat niet aangepast wordt ben ik ook wel klaar hier 😕

Wat hier zo te zien mis gaat, is dat ik niet zie welk draadje nieuwe berichten heeft ten opzichte van de vorige keer dat ik keek. Het is nu net alsof ik zelf moet onthouden dat dit draadje vanochtend nog 47 berichten had en nu 62 (ik noem maar wat, want de berichten zelf hebben geen nummer meer dus ik kan het niet eens checken haha) dus dat ik fijn 15 berichtjes kan lezen. Bij geen enkel topic staat dat er 'nieuwe berichten' zijn, terwijl ik toch een halve dag later pas weer kijk. 

Vraag: kan dat terug? 

Bij mij staat dat er wel hoor. Via recente inhoud. De link daarnaar staat eerder in deze draad. Ik heb die als snellink op mijn telefoon staan. Bij de recente topics staat er per topic bijv '8 nieuwe berichten' achter. Als je een topic opent, zie je eerst het allereerste bericht uit dat topic, met daaronder de berichten waar je gebleven was. 

Jippox schreef op 22-01-2021 om 17:16:

Ik doe mijn best, maar vind het niks. Het lijkt erop dat mijn 'recente inhoud' steeds maar niet weet wat ik al wel is niet gezien heb, dus dat betekent eindeloos scrollen om te ontdekken waar ik was met lezen en of er nu wel of niet wat nieuws is. Niet te doen...

Dat was echt zo veel beter! Als dat niet aangepast wordt ben ik ook wel klaar hier 😕

Heb je dat nu nog steeds? Er zat inderdaad een foutje op de recente topics pagina, maar dat zou nu opgelost moeten zijn!

Weeromstuit schreef op 22-01-2021 om 17:29:

Wat hier zo te zien mis gaat, is dat ik niet zie welk draadje nieuwe berichten heeft ten opzichte van de vorige keer dat ik keek. Het is nu net alsof ik zelf moet onthouden dat dit draadje vanochtend nog 47 berichten had en nu 62 (ik noem maar wat, want de berichten zelf hebben geen nummer meer dus ik kan het niet eens checken haha) dus dat ik fijn 15 berichtjes kan lezen. Bij geen enkel topic staat dat er 'nieuwe berichten' zijn, terwijl ik toch een halve dag later pas weer kijk.

Vraag: kan dat terug?

Op de 'voorpagina' van het forum zie je niet of er nieuwe berichten in een topic zijn, maar dit zie je wel op de Recente topics pagina, en ook als je een specifiek forum aanklikt. Dit is overigens alleen als je ingelogd bent.

Wat ik lastig vind is dat de letters zo licht zijn. Voor mijleest dit erg vermoeiend. Hierboven is een stuk tekst geplaatst met een donkerdere tekst en dat leest rustiger.

Ik heb zelf dan weer stevig moeite met mensen die niet tegen verandering kunnen.

Je moet levenlang blijven meebewegen met van alles. De enige constante is verandering, tenslotte. Maar, volgens mij: hoe ouder, hoe meer moeite met veranderingen? In zijn algemeenheid?

En... ouders.nl bestaat uit meer onderdelen dan alleen het forum. Ik neem aan dat er diverse goede redenen zijn voor de wijziging.

Ik hoor veel over de gekozen kleuren. 

Ik heb het thema van de browser op dark staan en kan het prima lezen. 

I hhoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. 

Ik vind iedere verandering stom, maar uiteindelijk went het toch allemaal weer, was van de oranje layout naar de vorige layout ook. Dus ik ga hier vast ook weer aan wennen (tot de volgende verandering weer komt)

Een tipje, ik vond eigenlijk de nummering van de berichten wel handig, alhoewel je nu natuurijk citaten kan plaatsen, ik merk dat ik er vaak wel even naar keek, ook als ik iets nog eens voor de tweede keer even wilde lezen.

Wat ik erg handig vind, is dat je meteen in de draad springt naar waar voor jou de nieuwe berichten zijn.

De button 'nieuwste bericht' mis ik nog wel een beetje.

En ik mis een home button, voorheen gebruikte ik daar de knop Recente inhoud voor, maar nu is het terug naar Forum en dan op Recente topics klikken. Dat is toch iedere keer een extra handeling.

Voor de rest went het wel. Het is wat meer scrollen omdat er minder topics tegelijk op mijn scherm passen. 

Ik vind het erg fijn dat ik niet meer iedere keer dat kind op dat bed zie. Verder is het wel even wennen, komt goed

RosanSe schreef op 22-01-2021 om 22:04:

En ik mis een home button, voorheen gebruikte ik daar de knop Recente inhoud voor, maar nu is het terug naar Forum en dan op Recente topics klikken. Dat is toch iedere keer een extra handeling

Ik begreep dat daar een knop voor komt. Ik gebruik nu gewoon de 'terug'knop op mijn telefoon en kom weer in recente inhoud.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.