Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-06-2021 om 15:19
Mijn dochter gaat na de vakantie naar de middelbare school die de zwemdiploma’s heeft opgevraagd. Dochter heeft A en B gehaald maar die heeft ze weggegooid zegt ze. Van het weekend hebben we haar kamer opgeruimd maar helaas geen diploma gevonden.
Ik heb het zwembad van de diploma’s al gebeld die zegt geen administratie te hebben. (Dochter is 12 en de diplomaregister van 2015 is al weggegooid?)
De school zegt stellig dat zonder een kopie van de diploma’s dochter uitgesloten zal worden van het introductieactiviteit. Dat is natuurlijk ontzettend slecht voor haar zelfbeeld en een bron voor pesterijen.
Ik heb van het weekend nog gezwommen met dochter in een meer wat helemaal prima ging, het probleem is dat de school een formaliteit eist.
Ik heb geprobeerd om dochter aan te melden voor een stoomcursus zwemmen en daar maar opnieuw haar A te halen. (De eis is letterlijk toon een zwemdiploma en dus lijkt dit me genoeg voor de school…) Ik denk dat dochter hier binnen een paar lessen makkelijk voor kan slagen. Helaas zitten alle adressen vol en geven ze aan een wachtlijst te hebben door vertraging met corona. En een enkeling zegt dat er pas in het najaar weer een afzwemmoment is en dus te laat.
Ik heb helaas nog geen aanbieder gevonden die mee wil denken in deze situatie. Weet iemand wat ik het beste nu voor dochter kan doen?
15-06-2021 om 19:08
Poeh. Ik zou me eerder afvragen of dit wel de juiste school is voor je kind. Wat een betutteling. Dat belooft niet veel goeds.
16-06-2021 om 16:59
Ja poeh, wat willen ze nog meer, haar naam staat op dat diploma, misschien getuigen oproepen (opa en oma) die bij het heugelijke feit aanwezig waren, want dit is ook wel overdreven toch? En als het schoolbestuur aangeeft dat het niet de bedoeling is dat er kopieën voor diploma's worden verzameld, wat willen ze dan wel? Ben benieuwd waar ze mee komen
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.