Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Jeanette

Jeanette

11-12-2013 om 09:54

Zwakke middelbare school leerlingen te streng gestraft

De middelbare school van kinderen is vorig jaar als zeer zwak uit de bus gekomen bij de inspectie , nu inmiddels alleen zwak .De maatregel die ze nu hebben genomen is dat lln nu enorm gecontroleerd worden op huiswerk en boeken enz in orde hebben.Na 3 keer te laat of boek vergeten of huiswerk niet helemaal af meteen 1 uur nablijven , na de tweede keer 2 uur nablijven enzo. Ik vind dit echt belachelijk streng helemaal omdat mijn oudste zoon een rooster heeft van elke dag tot 10 over 4.
Dit helpt toch niet ? Mijn kinderen doen zo goed mogelijk hun huiswerk en vergeten niet expres boeken.
De leraren zelf zijn regelmatig ziek en hebben ook niet alles op orde, bovendien moet je als leraar het verschil toch kunnen zien tussen moedwillig vergeten en gewoon eens wat vergeten.
Wat vinden jullie?

mwa

Gewoon eens vergeten kan nog steeds, want je schrijft dat ze pas na 3x vergeten na hoeven blijven. En wat is er op tegen dat ze controleren of het huiswerk wel gemaakt is? Dat is toch juist goed? Zolang je kind er voor zorgt dat 'ie doet wat ie sowieso al moet doen is er niets aan de hand.
Ik zie dus eigenlijk geen probleem.
nablijven (of juist eerder op school komen) bij 2 of 3x te laat komen is ook heel gebruikelijk overigens. Ook daar lijkt mij niets mis mee.

Dalarna

Dalarna

11-12-2013 om 10:42

Precies

Dat jouw kind een keer straf krijgt omdat het vier keer zijn boeken is vergeten zal inderdaad niet meteen het niveau van de school opkrikken maar ik begrijp niet wat die tien over 4 daarmee te maken heeft? Is hij nooit eens een eerste uur vrij dan? Bedoel je dat hij zijn huiswerk niet afkrijgt met die tien over 4? Vind je dat werkelijk een goed excuus?

mmmjaa

Hier zijn die maatregelen er altijd al, vanaf de brugklas. Maar vanaf de derde is de huiswerkcontrole op het vwo in elk geval afgelopen.
En bij drie keer te laat komen,moet je een week om half 8 melden (ipv 8 uur). En toch is het een hele kindvriendelijke, aardige geliefde school. Met goede resultaten.
Ik zie het probleem niet in de maatregelen. Wel vind ik elke dag tot 10 over 4 laat, maar ik neem aan dat we het dan hebben over de bovenbouw. Dan moeten er wel tussenuren of eerste uren vrij zijn.
Een ander probleem is natuurlijk dat de leraren het zelf blijkbaar niet op orde hebben. Dat lijkt me stap 1 om als school uit de gevarenzone te komen. Maar het 1 sluit het ander niet uit. Dus niet meehuilen met je kinderen. Maar gewoon zorgen dat de boel voor elkaar is. ZO streng vind ik de maatregelen die je omschrijft niet.

Katniss

Katniss

11-12-2013 om 11:29

Prima

Op de (goede) school van oudste wordt ook streng gestraft bij te laat komen en/of huiswerk vergeten. Nablijven is altijd van 16 tot 17 uur, dus als je al om 13 uur uit bent heb je pech. Dochter heeft al eens moeten nablijven maar vond dat eigenlijk niet zo erg. Kon ze ongestoord, zonder afleiding haar huiswerk maken Bij meerdere vergrijpen moet je je vroeg melden bij de concierge. Dat probeert ze wel te voorkomen want dan moet ze vreselijk vroeg van huis. Overigens was die keer nablijven omdat ze (voor de derde keer) niet al haar huiswerk had gemaakt. Van de 5 opgaven snapte ze er 1 niet, dus dat was de enige die niet af was. Voortaan kan ze dus beter een krakkemikkige poging wagen dan er helemaal niet aan beginnen.

Het werd tijd

Volgens mij gelden dit soort regels op de meeste scholen wel. Je moet het dus niet zien alsof deze leerlingen ineens gestraft worden, ze krijgen nu gewoon met dezelfde regels te maken die op het gros van de scholen gelden. En het lijkt me dat er wel degelijk een overeenkomst is tussen controle op huiswerk, benodigde schoolspullen en (tijdige) aanwezigheid.

skik

Rafelkap

Rafelkap

11-12-2013 om 18:47

waarom

zet je je kinderen eigenlijk op een zeer zwakke school?

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

12-12-2013 om 13:28

laten we het eens

omdraaien.
Wat wil jij nu precies voor je kinderen dan? Dat ze overal tussendoor kunnen glippen, er geen consequenties zijn voor het niet maken van huiswerk, te laat komen en spullen vergeten?

zijn toch geen rare straffen?

... en als jouw kinderen netjes hun huiswerk maken/boeken meenemen is er niks aan de hand, lijkt me. Het wordt wat anders als de hele klas straf krijgt voor wat een enkeling uitspookt (dat was het geval in de klas van mijn zoon (op de basisschool, dat wel).

Ilva

Ilva

16-12-2013 om 21:44

Hier ook

Bij mijn zoon op school krijgen ze na 3 keer boeken vergeten/huiswerk niet gemaakt 2 uur nablijven. Zoonlief is erg braaf maar ook een chaoot. Een tijdje terug moest hij dus inderdaad nablijven. Ja, jammer dan. Ik weet dat hij het niet expres doet maar ik word ook wel eens gek van hem. Terecht dus, moet je je tas maar beter inpakken en/of je huiswerk goed opschrijven. En als je daarna in dezelfde periode nog eens 2 keer je boeken/huiswerk vergeet moet je nog eens (ik dacht) 5 uur nablijven. Nu let hij wel beter op.

Te laat komen zijn ze ook heel streng in maar dat is gelukkig nog nooit bij hem gebeurd omdat ik hem altijd op tijd de deur uitgooi.

De straffen zijn dus heel normaal maar zoals Rafelkap ook al vroeg: Waarom zitten jou kinderen op een zeer zwakke school?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.