Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Zorgen om klasgenoot

Mijn dochter zit in 2 vmbo tl. Ze heeft op school een groepje waar ze altijd bij zit. Gewoon schoolvriendinnen. Niet close verder en ook niet echt buiten school. Nu heeft 1 van die meiden haar verteld wiet te roken en dat ze daar ziek van werd maar toch blijft doen. Krijgt ze van haar vriend. Mijn dochter is er hevig door van slag en maakt zich zorgen om dit 13! jarige meisje wat ook medicijnen slikt. Ze weet niet wat ze er mee aan moet. Ik ken de ouders niet anders had ik ze benaderd. Nu zit ik erover te denken om de mentor hier over in te lichten. Zodat hij misschien wat kan doen. Ik weet niet of dit een goed idee is? Wat is wijsheid?

Flavia

Flavia

11-07-2019 om 14:04

dochter

Ik zou niet zelf de mentor inlichten maar je dochter naar de mentor laten stappen met dit probleem.
Durft ze dit niet dan sturen jullie samen een mail. Maar houd je dochter wel in de actieve rol.
Dan leer je haar voor de toekomst hoe ze dit kan doen.

Wij hebben destijds iets vergelijkbaars gehad in groep 8 en toen heb ik dochter met haar vriendin naar de meester laten gaan. En dat is heel goed opgepakt.

Manoa

Manoa

11-07-2019 om 14:29 Topicstarter

Naar mentor

Zelf naar de mentor durft ze niet. Samen een mail sturen is wel een goed idee. Dat ga ik eens voorstellen.

Tine Winkel

Tine Winkel

11-07-2019 om 15:54

hier

heb ik in een vergelijkbaar geval, in overleg met jongste, idd een mail gestuurd naar de mentor. Eerst gevraagd of zij dat een goed idee vond en/of ik dat mocht doen van haar. Daarna de mail die ik had opgesteld aan haar laten lezen. Ze had nog wat aanvullingen/wijzigingen en daarna heb ik de mail pas verstuurd. Is goed opgepakt door de mentor. Dochter heeft later nog wel eens met mentor hierover gesproken, dat ging toen op heel pleizierige manier, tijdens een gewoon 1op1 mentorgesprek dat mentor enkele keren per jaar met alle klasgenoten heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.