Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-01-2013 om 08:59
Mijn zoon is van november 2006 en zit in groep 3. Het is dus een jonge leerling. Volgens zijn juf kan ze geen beeld vormen van zoon. De ene keer weet hij alles en doet het allemaal heel goed. De andere dag doet hij bijna alles fout. Dus echt heel extreem volgens de juf. Wat moet ik hier als ouder mee? Ik snap er zelf ook niets van? Herkent iemand dit? Kan dit te maken hebben met een concentratie probleem? Hij zit al voorin de groep bij de juf omdat hij anders liever uit het raam kijkt dan dat hij luistert naar de juf.
31-01-2013 om 11:44
Wat zegt hij zelf?
Heb je het hem gevraagd, op een open manier, zodat hij zelf zijn woorden zoekt? Zo van: hoe gaat het op school, zijn er ook dingen die lastig vindt, hoe komt dat?
Misschien word je daar iets wijzer van.
31-01-2013 om 12:15
Focus
Ik herken t, van een dochter in groep 3 met redelijk fikse concentratie problemen. Apart werken helpt vaak, evenals een koptelefoon en soms een schermpje op haar tafel.