Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
jannie

jannie

16-12-2016 om 18:10

zoon gaat niet naar school

mijn zoon is bijna 17 jaar. Is van havo 4 afgegaan naar het mbo 1 niveau 4. Hij gaf toen aan dat hij echt geen zin meer had in havo theorie vakken. hij heeft het 1e jaar verkloot op mbo omdat hij halverwege instroomde en niet de boel kon inhalen.
Dit scholljaar is hij weer opnieuw begonnen met mbo niveau 4 1e jaar.
Hij gaat heel vaak niet naar school. Zegt tegen mij dat hij op school is maar achteraf kom ik erachter dat hij niet geweest is. Hij zegt dat hij de opleiding wel wilt doen maar sochtends niet uit zijn bed kan komen.
Hij heeft slechte cijfers. Hij heeft licht ADD. Verder geen testen hierin gehad.
Jk heb vanalles geprobeerd; hem wekken, wakker bellen, nog 6x bellen, straffen en belonen.
Ik heb m aangegeven dat hij ook een niveau lager mag doen als hij dat wil, als hij maar naar school gaat!
Wat kan ik nog meer doen?
School heeft inmiddels leerplichtambtenaar ingeschakeld. Ik heb nog niks gehoord. Wat gaat leerplichtambtenaar doen?
Kan hij halverwege overstappen naar niveau 2?
Ik hoop op wat advies.
bedankt

zebra

zebra

17-12-2016 om 19:36

niet afstromen

ik denk dat het niet gaat helpen om een lager niveau te doen. Als hij eerst op havo 4 zat, moet niveau 4 toch te doen zijn. Echt advies heb ik verder niet voor je.

Moeilijk

Wat doet hij overdag als hij niet naar school is? Gamet hij, o.i.d.? Hij is nog erg jong en moet eigenlijk het schoolritme weer zien op te pakken. Dat geldt voor ieder niveau. Dat is best moeilijk als hij al jaren aan het rommelen is, maar niet onmogelijk. Ik zou proberen te achterhalen wat de oorzaak is van zijn gedrag.

De leerplichtambtenaar roept hem waarschijnlijk eerst op voor een gesprek. Daarna moet hij dan een flinke verbetering laten zien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.