Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Elise

Elise

04-04-2018 om 00:41

Zoon 20j geen werk geen doel

Hallo,
Mijn zoon van 20 jaar is in 4vwo van school afgegaan. Hij probeert nu zijn diploma te halen door het halen van deelcertificaten. Deze examenperiode gaat zijn 2 vakken waarschijnlijk niet halen want hij leert nooit. In dit tempo duurt het nog 5 jaar voordat hij zijn diploma heeft. Hij heeft ook geen werk en gamet veel. Ook vertoont hij depressieve trekjes. Wat kan ik doen om mijn zoon weer op de rit te krijgen?

Mvg een bezorgde moeder

zebra

zebra

04-04-2018 om 12:10

normaal gezien

zou ik zeggen dat hij een baan moet zoeken naast het leren. Als ik het goed begrijp gaat het om 2 vakken die hij moet halen? Maar omdat hij blijkbaar depressieve trekjes lijkt te hebben, is dat misschien toch een brug te ver?

Merel

Merel

04-04-2018 om 12:38

werken

Mijn zoon heeft dan wel zijn havo gehaald maar is daarna ook in een soort dal beland, wilde door met een studie, deze beviel niet en zat daarna thuis, ook te gamen en verder niet veel. Ik heb hem even gelaten maar toen er na een paar maanden nog geen beweging in kwam heb ik hem dagelijks lopen pushen tot het ondernemen van actie. Werk zoeken, inschrijven via uitzendbureau.
Hij had toen een baan gevonden bij een callcenter, maar na een paar maanden hield dit op (was via uitzendbureau) en zoon was daar wel blij mee, want hij vond het daar verschrikkelijk. Dit was ook opnieuw een periode waarin zoon ook wel depressieve trekjes begon te vertonen. 'waar doe ik het allemaal voor' waren zijn teksten, hij vond zijn leven niet leuk. Toch weer gepusht tot actie en toen kwam hij bij een heel leuk en klein bedrijf terecht waar hij helemaal opboeide. Zover dat hij inmiddels heeft besloten weer een studie op te pakken volgend jaar, omdat hij ook wel beseft dat hij met alleen Havo niet heel ver komt. Hij werkt daar nu nog steeds en hoopt daar terug te kunnen komen, na zijn studie.
Zo zie je maar, hoe het ineens kan omkeren, je zoon moet echt van die computer af en wat gaan doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.