Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Silas

Silas

21-07-2015 om 00:19

Zomerschool..wie ook

Dochter uit havo 2 moet naar de zomerschool.
Ik begrijp dat dit een nieuwe regeling is om zo het aantal zittenblijvers terug te dringen.
Ze moet een voldoende halen om alsnog over te kunnen.
Heeft er iemand ervaringen zowel positief als negatief

Nieuw verschijnsel

Nee, ik heb geen ervaring. Het is een nieuwe voorziening die in de plaats van zittenblijven komt.
Het is wel Uitgeest bij een aantal scholen en toen bleek het succesvol: de meeste leerlingen gingen alsnog over.
Ik denk dat acces vooral ook afhangt van de mening van de ouders en de leerling.
Wat vind je er zelf van?

Ik heb wel een vraag: moet je ervoor betalen?

Silas

Silas

21-07-2015 om 08:58

M lavell

Wij vinden het vooralsnog een goede regeling en zien het als een her net als een herexamen.
Als ze daarmee een heel jaar doubleren mee kan omzeilen .. Prima toch.
Ben wel benieuwd naar volgend jaar, hoe gaan de leerlingen t dan doen kunnen ze gewoon mee in t volgend schooljaar.. Zouden hiaten echt weggewerkt kunnen kunnen in 1 week
Wij hoeven niks te betalen alles komt uit een subsidiepotje. Ik had t ook gewoon betaald als dat de regeling zou zijn.

In Rotterdam

Is er zomerschool voor MBO studenten voor rekenen, Engels en Nederlands, studenten betalen borg van een paar tientjes die zij bij voldoende aanwezigheid terug krijgen.

Het werkt goed: in kleine groepen 10 dagdelen bijspijkeren, studenten kunnen echt een niveau omhoog.

Overigens, toen ik jong was, kreeg ik ook wel eens wat werk mee in de zomervakantie, aks dat voldoende was, mocht ik alsnog over, moest ik wel zelf doen.

Jamie

Jamie

21-07-2015 om 09:37