Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Marieke

Marieke

02-07-2015 om 20:51

ziek van de hitte

Mijn kind heeft vandaag in het kader van de proefwerkweek 2 proefwerken op school gemaakt. Bij het maken van een van de proefwerken is ze niet lekker geworden van de hitte en de benauwdheid in het lokaal. De rest van de dag heeft ze hoofdpijn (flink), is ze misselijk en is ze duizelig. Nu wil ik de eigenlijk wel melden op school, ook al weet ik niet goed wat school er mee aan moet. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Tine Winkel

Tine Winkel

02-07-2015 om 21:02

mailtje naar de mentor?

Ik weet niet hoe je dochter er voor staat, qua cijfers? In een vergelijkbare situatie (ziek bij schoolonderzoeken) kreeg ik de toezegging dat als ik echt fors lager (meer dan 2 punten) zou scoren dan gemiddeld, ik het schoolonderzoek zou mogen overdoen. Wellicht dat ze dat nu ook kunnen doen?

Marieke

Marieke

02-07-2015 om 21:23

Heb ik gedaan

Ik kreeg een beetje een nietszeggend mailtje terug met de boodschap "beterschap"

Maar

Heeft ze zelf ter plekke ook gemeld dat ze ziek was geworden? Waarom is ze niet naar huis gegaan?

Ik zou even de cijfers afwachten en eventueel mag je dochter misschien herkansen?
Of heb je een andere reden om contact met school op te nemen?

Water?

Mochten ze water drinken tijdens de toetsen? Als dat niet zo was zou ik school vragen of dat voortaan wel mag bij dit soort temperaturen. Het klinkt alsof je dochter uitgedroogd was.

skik

Linda K

Linda K

02-07-2015 om 21:32

Waar gaat het om?

Waarom wil je dit precies melden? Voor de cijfers zou ik het niet doen (@ Tine Winkel), wel voor de veiligheid van de leerlingen. Als ze de temperatuur in een lokaal niet enigszins kunnen controleren, is dat geen gezonde omgeving om onder deze omstandigheden een toets te maken.

Natuurlijk wel.

Een flesje water mag toch altijd? Hier tenminste wel. Het klinkt inderdaad of je dochter te weinig had gegeten/gedronken. Heeft mijn zoon ook wel meerdere malen gehad maar dat lag niet aan school. Op de toiletten is er ook altijd nog water.....

Mokka

Mokka

02-07-2015 om 22:10

wat je zelf kunt doen

is haar een hand ventilator meegeven, zijn zo klein, dat past wel in de tas. Zorgen dat ze genoeg eet en drinkt, vooral het eten kan er wel eens bij inschieten met die warmte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.