Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

WRTS-vraag

Ik heb zojuist voor het eerst een lijst woorden in WRTS ingevoerd voor mijn verse brugklasser (ja dat gaat-ie voortaan zelf doen) en ik schrik me dood van de idioot slechte uitspraak. Het gaat om Duits en het is ingesproken door iemand met een zwaar Engelse tongval, lijkt het. Echt slecht.
Is dit bekend? Zijn alle talen slecht ingesproken en wat was ook weer het goede alternatief voor WRTS?
Of gebruiken jullie kinderen die uitspraak niet zozeer en gaat het meer om jezelf "schriftelijk" overhoren?

Moni

Moni

26-08-2015 om 12:52

Quizlet

Wij zijn om die reden overgestapt naar Quizlet. Betere uitspraak. Verder vindt zoon dit programma in het algemeen ook prettiger dan WRTS.
Ik vind de uitspraak zeker toegevoegde waarde hebben. Als je woorden ook hoort, doet er nog een zintuig mee. Bovendien helpt het bij luistertoetsen.

Zelf invoeren doet zoon niet. Hij is nogal slordig en zelf invoeren vraagt veel nakijkwerk. Wij vinden de lijsten al op Quizlet, soms van een VO-school die daaraan meedoet. Anders voer ik de woorden in.
Bij het oefenen moet zoon vanzelf precies zijn, dan krijgt hij direct feedback als dat niet zo is. Dat werkt effectiever dan foutjes uit een lange lijst halen. En ernaast zitten bij het invoeren doe ik niet.

Anneque

Anneque

26-08-2015 om 17:17 Topicstarter

Moni

Dank je! Klinkt idd veel beter en ik zie ook veel manieren om de stof te oefenen. Zoon heeft hem inmiddels in gebruik.

bertje1

bertje1

28-08-2015 om 09:33

quizlet

is dat niet nederlands???

Moni

Moni

28-08-2015 om 11:11

Het is een Engelstalige site

Maar je kunt voor de woorden gewoon Nederlands gebruiken.
Er zijn ook veel bijdragen met Nederlands-taal lijsten.
Het gebruik is heel makkelijk. Vraagt weinig kennis van het Engels.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.