Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Zomerkoning

Zomerkoning

24-06-2015 om 16:44

wrts lijsten duits zoeken

Ik ben op zoek naar de wrts lijsten voor VMBO 3 van de methode Neue Kontakte (VMBO kgt).

Als je de lijsten van iemand wil overnemen moet je zijn of haar wrts adres weten.
Ik heb de woorden wel gevonden maar het onderdeel Redemittel niet.

Ik heb al de hele middag zitten googelen...

Wie heeft een tip?

Half a twin

Half a twin

24-06-2015 om 17:04

Wrts dat kan je toch ook zelf invoeren?

Dochter gebruikt ook Wrts. Ze voert dan zelf de woordjes in die ze moet kennen, van invoeren leer je ook. Ik kijk dan nog voor haar de spelling na. (Brugklas VWO dus nog geen idee hoe je correct spelt in Engels of Frans)
En op tijd beginnen, voor de laatste periode heeft ze in de meivakantie alles ingevoerd. De dag voor een proefwerk pas beginnen is kansloos. Woordjes leren doe je door te herhalen zelf met pen en papier of met Wrts.

Angela67

Angela67

24-06-2015 om 17:09

neue kontakte

ik heb ze gemailed, paar maanden geleden, ik zocht ze ook. Uitgever geeft aan dat ze ze nog gaan maken voor de Lernliste. Nooit meer wat van gehoord.

Redemittel vertalingen heeft docent Duits op Elo gezet.

@Half a twin, wil je niet zo belerend doen? Commentaar over helpdende ouders mag je deponeren in het draadje over helpende ouders .

gr Angela

Rick

Rick

24-06-2015 om 19:20

nou

Als je een hele middag gaat googelen had je in die middag heel wat woordjes kunnen intypen. Verder kan de hele klas op 1 account werken waarbij eentje het gaat invoeren.

Moni

Moni

24-06-2015 om 19:46

Natuurlijk kan kind zelf invoeren

maar dat betekent dat ik veel werk heb met nakijken. Dan voer ik liever in. Dat is zo gebeurd.
Kind oefent daarna met de woorden waarbij elk foutje wordt gezien, direct door het programma. Daar leert hij veel meer van. Als ik zijn lijst nakijk is de check niet direct per woord of zin.

Hier gebruiken we liever Quizlet dan WRTS.

Rick

Rick

24-06-2015 om 19:50

Inderdaad

Ik voer ook liever zelf in. Mijn kinderen leren er pas van als ze gaan oefenen, niet van dat langzame invoergedoe en dan nog checken. Kost veel te veel tijd wat niets op gaat leveren.

Angela67

Angela67

24-06-2015 om 20:00

ik heb . . .

ook een keer echt goed gezocht omdat het namelijk een investering voor jaren is . Als je het eenmaal vindt ben je natuurlijk voor alle hoofdstukken klaar. Dus nee,toen ik het niet kon vinden hebben we uiteindelijk andere oplossingen bedacht, maar als ik het had kunnen vinden had ik het ook erin gekopieerd.

gr Angela

ps: soms helpt het nog om exacte boeknaam/hoofdstuknummering te gebruiken bij het googelen want sommige mensen hebben het al online gezet. Inderdaad in quizlet heb je ook nog kans!

ps2: Moni: hier wordt quizlet niet altijd gebruikt, zeker niet voor zinnetjes, want de verleiding schijnt soms groot te zijn om 'override' te doen . . .

Facebook

Je kind kan ook mbv facebook aan klasgenoten vragen wie de woorden via wrts heeft ingevoerd en of diegene het wilt delen. Dan heb je meteen de juiste lijst.

Vraag van verse VO-moeder

Wat is het belangrijkste verschil tussen Quizlet en WRTS? Ik doe het graag in één keer goed en hoop dan voor de komende 10 jaar klaar te zijn

Angela67

Angela67

25-06-2015 om 09:17

allebei handig

je hoeft ook niet te kiezen.
leerling kan zelf bekijken wat handigste is voor welk doel
het is allebei gratis
gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.