Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ibu

Ibu

17-07-2017 om 15:17

Woordenboeken

Ik kan voor mijn zoon, die na de vakantie naar de middelbare school gaat, woordenboeken van iemand overnemen. Deze boeken zijn geloof ik 6 jaar oud (die persoon is net geslaagd voor het VWO).

Nu vraag ik me af of dat een problemen geeft? Ik weet dat met de Bosatlas wordt geadviseerd steeds de laatste druk te nemen. Aan de andere kant gaan mensen tijdens hun schoolcarrière ook niet elk jaar een nieuwe bestellen. Wat is wijsheid?

Lou

Lou

17-07-2017 om 15:39

Doen

Je hebt die woordenboeken nauwelijks nodig. Ik kocht ze tweedehands bij de kringloop, die zijn denk ik wel ouder dan zes jaar. Heel af en toe is het handig maar ik zou ze niet nieuw kopen tenzij je dat zelf om een andere reden heel graag wilt.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-07-2017 om 15:44

Ja doen

Voor dochter heb ik ze 3 jaar geleden bij het Kruitvat gekocht. Werkelijk nooit gebruikt. Misschien dat ze ze nu in de bovenbouw nodig gaat hebben. Mocht ze dan nu de verkeerde hebben, dan koop ik alsnog de juiste.

Zelfde met Bosatlas. Niet gekocht in de eerste. ook nooit om gevraagt. Nu in de bovenbouw schijnt het wel nodig te zijn, het is nu ook een examenvak. Dus nu toch maar eentje aangeschaft.

Uiteindelijk kom je er vanzelf achter wat echt nodig is En dan is het gauw genoeg gekocht.

Hier

Heeft zoon in twee jaar vwo alleen zijn Spaans woordenboek gebruikt. Eén keer, bij een toets. Gewoon doen hoor, tweedehands.Zo oud vind ik 6 jaar niet, denk dat smartphone en gamen er gewoon in staat

Triva

Triva

17-07-2017 om 16:00

geen probleem

Gewoon doen. Overigens zijn die dingen vaak pas nodig tijdens het examen want dan mag je ze meenemen en dan doen veel mensen dat ook. Zoon was 'boos' omdat zijn actionwoordenboek ongeveer de halve dikte had dan van die van een klasgenoot van Prisma maar hij slaagde toch wel voor dat vak

Marie

Marie

17-07-2017 om 16:49

liggen hier te verstoffen

Hier 8 jaar geleden woordenboeken gekocht voor oudste die naar VWO ging. Nooit gebruikt! Liggen dus ergens in een la te verstoffen.

marlies

marlies

17-07-2017 om 16:54

hier wel

De woordenboeken zijn in de bovenbouw zeker gebruikt, ook het Nederlands woordenboek. Bij diverse proefwerken en PTA's mochten ze gebruikt worden en ook bij de examens. Dus hier zijn ze al die dagen meegegaan. Een van mijn kinderen is een slechte speller. Die heeft woorden waarover ze twijfelde hoe ze geschreven moesten worden opgezocht. Ook woordbetekenissen zijn opgezocht.

V@@s

V@@s

17-07-2017 om 17:39

inderdaad

In de bovenbouw mag bij schoolexamens een Nederlands woordenboek gebruikt worden. Volgens mijn dochter bij vakken als geschiedenis, aardrijkskunde, filosofie e.a heel nuttig.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-07-2017 om 17:45

Bovenbouw zeker

Ik heb ze zes jaar geleden voor oudste wel aangeschaft, de Action versie voor de vreemde talen en een uitgebreid Nederlands woordenboek. Volgens mij heeft ze ze in de onderbouw sporadisch gebruikt maar in de bovenbouw ook voor tentamens en op het examen. Jongste gaat gewoon dezelfde woordenboeken gebruiken, net als de Grote Bosatlas. Die laatste is in zes jaar drie keer bekeken volgens mij.

Mijntje

Mijntje

17-07-2017 om 18:29

Wij

hebben nog een driedelig dik goed Nederlands woordenboek en twee dikke delen Engels, die kan onze verse brugklasser gebruiken. Alleen van Frans hadden we nog een morstig pocketje van mijn broer uit de jaren 70, dus die hebben we maar wel vervangen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.