Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
havo

havo

27-08-2015 om 11:33

Wiskundedocent(e) in de zaal ?

Ik ben er niet gerust op. Mijn kind heeft het afgelopen jaar in 1 havo/vwo het laatste hoofdstuk van getal en ruimte (10e ed) niet behandeld. Bij navraag gaf de de docent aan dat dit hoofdstuk niet noodzakelijk was, omdat het behandelde onderwerp ook bij andere hoofdstukken aan bod kwam. Ik heb een ouder kind op dezelfde school en niveau en zij heeft de afgelopen jaren bij wiskunde (als enige vak) altijd alles tot het laatste cijfertje behandeld, maar zij had dan ook niet zoveel uitval. Klopt dit inderdaad of moet ik hier weer zelf aan de slag?

Vooruit werken

(ik ben geen wiskundedocent)
Het is niet strikt noodzakelijk om alle lesstof tot de laatste punt te behandelen. Het klopt dat er veel herhaald wordt. Hoe vaak herhaling nodig is, hangt af van het kennisniveau.
Hoe gaat het met dochter? Heeft ze voldoende proefwerken gehad? Wat waren de cijfers?

Je zegt dat er veel lesuitval is geweest. Dat is een punt van zorg. Niet zelden worden leerlingen daarvoor gecompenseerd: fouten worden niet zo streng gerekend. Maar de kennishiaten worden dan weer niet opgehaald.

Hoe ben je zelf in wiskunde?

Als het goed is zit er ook overlapping in de boeken voor het 1e jaar en die voor het 2e jaar. Je hoeft dat oude boek dus niet over te doen. Je kunt volstaan met vooruit werken in het nieuwe boek. Zoek uit waar ze strandt en of dat ook in het boek 1e jaar wordt behandeld. Die onderdelen kun je dan extra met haar doornemen.

havo

havo

27-08-2015 om 12:37

nou