Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Marjolein

Marjolein

03-09-2015 om 23:51

Wiskunde eisen havo gewijzigd?

Zoon doet 4 havo voor de tweede keer. Wiskunde was vorig jaar zijn topvak, het ST cijfer was prima, maar dat blijft niet staan. Reden: het lesprogramma is gewijzigd.
Tja, jammer voor zoon, maar dat kan gebeuren.

Maar nu dit:
De docente vertelde vandaag dat het hoofdstuk dat ze nu doen uit het nieuwe Wiskunde A boek, vorig jaar hs 5 uit het wiskunde B boek was.... ?!
Dat lijkt me toch wel raar. Is het examenprogramma dan zo enorm gewijzigd?

Dat is toch erg vreemd? Weet iemand van jullie hier meer over?

Verandert

http://www.mathplus.nl/examen-programma.html

Wijzigingen examenprogramma HAVO wiskunde A 2017

"nhoudelijke aanpassingen in het examenprogramma
Typerende veranderingen (bron: vernieuwing examenprogramma's wiskunde havo/vwo, SLO, 2014)
De (sub)domeinen Toegepaste analyse en Binomiale verdeling vervallen geheel.
In plaats daarvan komt Statistiek in een nieuwe opzet gebaseerd op de empirische cyclus: data verzamelen - data verwerken - conclusies trekken en het werken met grote datasets."

Ben benieuwd. Dochter doet ook HAVO4 over met wiskunde A.

Dochter (ook voor de tweede keer in havo 4) kwam met hetzelfde verhaal thuis. Helaas voor haar zijn precies de onderdelen waar ze vorig jaar voldoendes op scoorde en die er voor zorgden dat ze net op een vijf uit kwam uit het programma verdwenen.

skik

mom

mom

04-09-2015 om 08:29

Hier

Mijn zoon doet voor het eerst h4. Maar nu jullie zeggen, hij heeft een spiksplinternieuw boek voor wiskunde a. Bij navraag zei hij dat zijn leraar had gezegd dat wiskunde wat veranderd was.

Lynn

Lynn

04-09-2015 om 14:00

VWO

Ik heb gehoord dat ook op het VWO de inhoud van Wiskunde A wijzigt.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

04-09-2015 om 15:10

Wiskunde

Het klopt idd dat de examenprogramma's wiskunde A/B/C/D voor Havo en VWO met ingang van dit schooljaar drastisch zijn gewijzigd.
http://www.mathplus.nl/examen-programma.html

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.