Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lotje

Lotje

08-04-2017 om 12:01

Wie telt er ook af? Decentrale selectie

Volgende week zaterdag worden de rangnummers voor de decentrale selectie bekend gemaakt. Mijn dochter heeft bij twee instellingen de procedure doorlopen en telt af. Bij studielink wordt aangegeven dat er twee smaken zijn. Je nummer kan binnen of buiten de beschikbare plaatsen vallen en je moet dan binnen twee weken een plek accepteren of je komt op een wachtlijst. Maar als je nu bij één direct toegelaten wordt en de ander op de wachtlijst komt? Mag je dan accepteren en deze plek weer annuleren als er via de wachtlijst een plek beschikbaar komt? Google helpt me niet verder http://vsnu.nl/files/documenten/Domeinen/Onderwijs/Lotingvoorbij/Désirée%20Schipper,%20Studielink%20-%20Nieuw%20proces%20voor%20Selectie%20en%20Plaatsing.pptx

Dymo

Dymo

08-04-2017 om 16:01

wij vorig jaar

Ik wens je veel succes met de laatste zenuwslopende week. Dochter deed vorig jaar mee aan de selectie voor geneeskunde en is gelukkig in één keer aangenomen. Maar wat een stress in die laatste dagen...
Met je vraag kan ik je niet helpen, helaas.

Ook hier

Ik vind het waanzin.
Alsof het examenjaar nog niet druk genoeg is.
Al genoeg stress en nu ook nog geblokt voor geneeskundeselectie.
Hoop goed bericht te krijgen voor mn kind.
Onlangs in Medisch Contact ( het artsenblad van de KNMG) een heel artikel over de onzin en oneerlijkheid van decentrale selectie. Je krijgt niet de beste dokters door dit systeem, maar een eenheidsworst.
Hopelijk gauw weer terug naar gewogen loting.

mijn zoon ook

doet mee aan de selectie van geneeskunde, maar bij een instelling. Mijn zoon is bang om niet toegelaten te worden, maar heeft (nog) geen plan B en laat ons maar in spanning..
@Lotje, doet je dochter mee aan de selectie voor 2 verschillende opleidingen? voor gnskunde kun je volgens mij bij een instelling meedoen aan de selectie.

Lotje

Lotje

09-04-2017 om 10:37

Mehr

Nee, dezelfde opleiding bij twee verschillende instellingen, maar ze heeft wel een voorkeur waar ze het liefst heen wil. Vandaar ook de vraag hoe het dit jaar gaat met accepteren en afwijzen bij deelname aan twee selecties. Opvallend was dat de moeilijkheidsgraad van de selectie bij deze twee heel verschillend was en de instelling van haar voorkeur had de moeilijkste selectie. Mocht dit niet lukken heeft ze wel een plan B om zich voor 1 Mei nog ergens in te schrijven.

Weten jullie wanneer uitslag bekend is?

De titel zegt het al: wanneer is het resultaat bekend? Overal staat 15 april, dat is duidelijk. Maar: hoe laat?? Het is zo zenuwslopend, dat ook het tijdstip uitmaakt hier in huis. Kunnen we het midden in de nacht (24.00 uur) al zien, of is het maar afwachten? Wie weet het?

O ja en Lotje...

... volgens mij is het antwoord op jouw vraag ja. Je mag nl. altijd annuleren, ongeacht de reden (en je kan bijvoorbeeld ook zakken; dan annuleer je je plek ook). Dan komt er weer een plek vrij voor iemand anders. Daar is die wachtlijst tenslotte voor bedoeld.

Lotje

Lotje

09-04-2017 om 21:08

Terentia

Klopt, maar mag je een geaccepteerde plek laten staan tot er vanuit de wachtlijst nog een plek aangeboden wordt en de eerste alsnog annuleren

Ik zou inderdaad ook het liefst vanaf 0:00 op mail gaan wachten, maar het is niet mijn mailaccount;-( ..

pffff....het wachten

zoon heeft mij toegang gegeven tot zijn email; ALLEEN hiervoor,

Lotje

Lotje

10-04-2017 om 11:15

Hmmm

Zal ik dat ook vragen?, want een groot deel van deze dag kijkt ze geen mail omdat ze op het sportveld staat en ik moet natuurlijk wel weten of ik gebak moet halen

Dymo

Dymo

10-04-2017 om 11:52

Bij ons

Bij ons kwam de uitslag een paar dagen later dan verwacht en ook nog eens per post. En de post komt bij ons altijd pas laat in de middag... al ie al komt. Je kon ons inmiddels opvegen.

Lotje

Lotje

10-04-2017 om 14:34

Mail

Ik ga er van uit dat dit per mail gestuurd wordt. Helaas krijg ik geen toestemming om op de mail te letten, ze wil het zelf als eerste weten, grrr

Tijdstip bekendmaking decentrale selectie

Mijn zoon kreeg vandaag een mail van DUO dat de uitslag op 15 april even na middernacht bekend wordt gemaakt....
De vrijdag zal heeeeeel lang gaan duren!

Lotje

Lotje

12-04-2017 om 21:06

Nee

Mijn dochter niet, Tot nu toe

maan.

maan.

13-04-2017 om 21:55

Hier ook in afwachting

Hier ook ingeschreven op lootstudie. Na selectiedag nog overtuigder van de keuze (en gelukkig ook hoge punten voor motivatiegesprek). Nu dus afwachten, is de laatste twee weken dagelijks opgestaan met de mededeling hoeveel dagen te gaan tot. (En dat voor iemand die zich niet gauw druk maakt.) We vroegen ons al af hoe laat de nummers bekend worden en ik zie hierboven even na middernacht. Wat hier de opmerking opleverde dat we dan toch gewoon wat later gaan slapen..

Het verlossende mailtje

Jaaa, zoon heeft zijn rangnummer en hij heeft een plaats aangeboden gekregen. Wat een blijheid in de vroege zaterdagochtend
Ik duim voor jullie.

Groetjes,
Mehr

Lotje

Lotje

15-04-2017 om 08:50

Rangnummers

Kort n middernacht heeft ze de rangnummers gezien en mij geappt. Ze slaapt nog, maar ik verwacht dat de mail ondertussen wel binnen is. Bij de instelling waar ze de selectie erg makkelijk vond staat haar rangnummer op 5% van de capaciteit, een erg laag rangnummer. Bij de instelling van haar voorkeur met de lastige selectie is ze geplaatst op 53% van de capaciteit. Nu moet ze dus kiezen en begon vannacht weer te twijfelen. De instellingen spraken haar beide heel erg aan. Haar tweede keus heeft de beste tevredenheidscijfers van studenten, maar ze verwacht dat ze zich beter thuis zal voelen in de studentenstad van haar eerste keus.
En nu op kamerjacht !

caya11

caya11

15-04-2017 om 08:56

Dochter ook plaats toegewezen

Onze dochter heeft ook vannacht mail ontvangen. Plaats nummer 6. Je snapt dat ze en we heel blij zijn.

maan.

maan.

15-04-2017 om 12:49

Yes!

Yes! Hier ook een superblij kind! Plek toegewezen en wat voor een plek, zit tot verbazing bij beste 10%, goede start! Nu op naar de examens, succes allemaal!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.