Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Maartje

Maartje

19-02-2015 om 08:16

Wie heeft ervaring met inschrijven via Magister 6 - ELO

Mijn dochter kan zich vanavond voor de tweede en laatste keer dit jaar op een bepaald tijdstip inschrijven voor iets van school via de ELO. De vorige keer heeft ze steeds op verversen geklikt vanaf een paar minuten voor dat tijdstip en was ze toch te laat om zich in te schrijven voor haar eerste keus. Die groep was vol voor ze zag dat ze zich kon inschrijven.

Vanavond is haar laatste kans. De klas maakt elkaar gek hierin want de één zegt dat je niet hoeft te verversen en de ander zegt van wel. Weet iemand het toevallig hier? Heeft iemand er ervaring mee? Ligt het aan de instellingen van je computer?

Leilya

Leilya

19-02-2015 om 09:26

Heb je hier wat aan?

http://www.esdalcollege.nl/downloads/algemeen/Handleiding_Magister_6_voor_leerlingen.pdf

Op deze website vond ik:

Bij ELO > Inschrijven krijg je een overzicht van alle activiteiten waarvoor jij je kunt inschrijven.
Door te klikken op een activiteit worden de onderdelen getoond.
Per onderdeel wordt aangegeven of de leerling zich heeft ingeschreven en hoeveel plaatsen er beschikbaar zijn. De uitleg en de bijlagen worden ook getoond. Deze bijlagen kunnen gedownload worden.
Inschrijven
Je kunt je inschrijven voor een onderdeel door een vinkje te zetten in het inschrijfvakje.
Het aantal beschikbare plaatsen wordt dan direct met één verminderd. Bij de inleiding boven in het scherm wordt het aantal inschrijvingen in het groen getoond als er voor voldoende onderdelen ingeschreven is, anders wordt deze in het rood getoond. Een leerling kan zijn/haar inschrijving altijd veranderen totdat de deadline voor het inschrijven bereikt is.
Het is alleen mogelijk in te schrijven op onderdelen waar nog plaats is en alleen als het aantal onderdelen waarop ingeschreven mag worden nog niet bereikt is.
Een leerling kan door de beheerder van de activiteit geplaatst worden voor een onderdeel. Deze verplichte plaatsing kan door de leerling niet ongedaan gemaakt worden. Het inschrijfvakje toont dan de tekst 'Verplicht ingeschreven'.
Vandaagscherm
Bij de notificaties in het Vandaagscherm wordt het aantal activiteiten getoond waarop nog ingeschreven kan of moet worden.

Maartje

Maartje

19-02-2015 om 10:22

Helaas

We begrijpen de theorie maar vorige keer was haar eerste keuze echt binnen 20 seconden vol. Ze wil dus graag weten of ze nu wel of niet moet verversen om de veranderende mogelijkheid: opeens wel kunnen inschrijven op dat tijdstip, te kunnen zien.

Je keuze

Helaas ervaring hier. De hele klas staat klaar en het is een wedstrijdje wie er precies op het juiste moment op de knop drukt om de beperkte plaatsen te kunnen scoren. Er is geen juiste manier waarop je dit gaat winnen. Dochter verloor dat altijd, wij wisten ook nooit wanneer de aanmelding openging, en dan was alleen weer wiskunde over waar ze tienen voor had. Hoofdpijn. Van mij hoeft het niet, ik zou het opgeven. Dan maar niet.
Realistisch is, je doet je best maar anders is het jammer maar helaas. Als je zo onderwijs moet krijgen.

Maartje

Maartje

19-02-2015 om 14:56

Gelukkig

Gelukkig gaat het hier om een activiteit buiten de lessen om, dus geen wiskunde of iets dergelijks. Na de teleurstelling de vorige keer was ze blij dat ze met haar buurmeisje op een ander schoolniveau eens iets samen mocht doen. Normaal komen ze elkaar alleen tegen in de gang. Hun top 1 2 en 3 keuze is nu ook weer gelijk dus hopelijk zitten ze in ieder geval bij elkaar wat het ook wordt. De nummer 1 keus van bijna iedereen heeft maar 12 plaatsen en er zijn zes activiteiten. Eentje heeft ruim 40 plaatsen.

Jij weet dus niet of je moet verversen of niet?

Miep

Miep

19-02-2015 om 17:49

Hier ook!

Pfff wat een gestress hè Maartje?
Waarschijnlijk zit jouw dochter op dezelfde school als de mijne. Ook zij greep vorige keer mis en zit inmiddels al startklaar in de hoop dat ze dit keer wel bij die 12 zit
Gelukkig heeft ze 2 andere dingen die haar ook leuk lijken, waaronder als 3e keus "het onderdeel" met 40 plaatsen, komt dus wel goed hier.

weet et moet

Ik weet het inderdaad niet. Kan me niet heugen dat verversen er mee te maken had. En ik kan het ook niet meer nakijken. Zoon is naar het HBO en dochter naar speciaal onderwijs met een andere leeromgeving. En gelukkig niet meer van die wedstrijdjes.

Maartje

Maartje

19-02-2015 om 17:56

Miep

haha zou wel toevallig zijn. Gaat het om een school met als eerste letter een H?

Miep

Miep

19-02-2015 om 18:01

idd

Klopt helemaal!

En, gelukt bij jouw dochter?

Ik hier 2 keus geworden, ook leuk!

Maartje

Maartje

19-02-2015 om 18:02

Mislukt

Op het moment supreme klikte ze wel en waren er nog 12 plaatsen maar accepteerde het vinkje niet. Na tig keer proberen weer verversen en toen waren het aantal plaatsen 0. Weer mislukt. Waarschijnlijk net als dertiende of iets dergelijks. Rotsysteem. Waarom loten ze niet gewoon.

Miep

Miep

19-02-2015 om 18:06

Jammer

Jammer dat het weer niet gelukt is.
Wel een leuk alternatief?

Loten zou een veel betere oplossing zijn idd.

Maartje

Maartje

19-02-2015 om 18:17

Grappig

Grappig, zelfde school en geheel anoniem!

Buurmeisje en vriendin gaat ook weer hetzelfde doen dus ze blijven wel samen.

Miep

Miep

19-02-2015 om 18:49

Maartje

Raar hè, zo anoniem maar toch herkenbaar.
Dochter is blij met deze keuze. Gaat ook met een aantal vriendinnen hetzelfde doen (het enige onderdeel waarvoor je evt voor de 2e keer kon kiezen )

Grappig, zou zomaar kunnen dat ze ook nog samen in de klas zitten, haha.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.