Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Brugklasmam

Brugklasmam

03-07-2014 om 09:38

Wie heeft ervaring met aardrijkskunde brugklas basis/kader?

Mijn kind gaat in de basis/kaderbrugklas voor Aardrijkskunde de methode BuiteNLand doen en het advies is om daarvoor de Basis Bosatlas 60ste editie aan te schaffen. Nu zag ik dat de bieb die ook heeft en dat je die kon lenen (niet handig, ik dacht dat ze daar ter inzage lagen) en nu wil ik weten of iemand weet of ze die bosatlas al snel nodig hebben. Dus voor de herfstvakantie? In dat geval ga ik hem eind van de zomer alvast lenen want ik mag hem 6 wk houden.

69er

69er

03-07-2014 om 10:03

geen idee

maar ik zou 'm dan reserveren en op school navragen hoe groot de noodzaak is voor de aanschaf hiervan.

Elinde

Elinde

03-07-2014 om 10:55

op school

Hier maken ze de opgaven waar een atlas voor nodig is gewoon op school. De kaartjes in het werkboek worden op school ingevuld (landen/plaatsen/wateren etc.), zodat ze dan thuis de topo kunnen leren.
Ik zou dus even vragen of zo'n atlas echt nodig is.

Brugklasmam

Brugklasmam

03-07-2014 om 10:58

atlas niet kopen

Ik ga hem ook niet kopen, het is niet verplicht maar wordt geadviseerd. Ik heb veel duurdere atlassen dus ik heb daar niet zoveel zin in. Ik ben alleen bang dat als hij ze meteen de eerste weken nodig heeft ik dan die atlas niet meer kan lenen maar als ik hem te vroeg leen wordt de atlas gereserveerd en moet ik hem weer inleveren bij de bieb.

Annet

Annet

03-07-2014 om 11:01

Mail of bel de school

en vraag of ze op school bosatlassen hebben liggen voor gebruik tijdens de les. Hier is dat ook zo (ervaring met twee VO scholen)

Thursday Next

Thursday Next

03-07-2014 om 14:25

vaak

hebben ze bij de bibliotheek de atlas ook wel liggen als naslagwerk, als hij dan een opdracht heeft waarvoor de atlas nodig is kan hij die in de bieb gaan maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.