Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Helena

Helena

31-08-2017 om 10:01

Welke agenda voor kind met ass (geef me de 5, 1Blik, toch iets anders?)

Zoon (ass) gaat naar de brugklas. Ik zoek nog een agenda voor hem. Heb ervaring met 1Blik, maar dat is het toch niet helemaal. Te veel gedoe met die kleurtjes, en dat hield mijn oudste echt niet vol. Ik zie de Geef me de vijf-agenda. Kan hem niet goed inzien en dus moeilijk beoordelen.
Heeft iemand hier ervaring ermee? Belangrijk is dat hij een rustige, duidelijke bladspiegel heeft met veel ruimte om huiswerk en planning op te schrijven. Verder vraag ik me af of hij erg opvalt met deze agenda. Is het er duidelijk één voor IADH-kinderen?
Iemand nog andere tips?

Vesta

Vesta

31-08-2017 om 11:00

1blik app?

De 1blik is er ook electronisch misschien werkt dat handiger?

Wij zijn nu juist met de 1 blik begonnen in groep 8, en tot nog toe werkt dat wel fijn. Maar ja, wat zijn nu 2 weken. Het idee is dat dochter dan volgend jaar overstapt op de electronische variant.

Schoolplanner

Ik heb na positieve geluiden hier voor beide kinderen de schoolplanner(.nl) besteld. Vooral voor mijn oudste met ADD. En zij is er onwijs enthousiast over. Mijn brugpieper zit nog in de fase van wennen aan de middelbare en al dat huiswerk inplannen. Maar dat komt met deze agenda ook wel goed. Hij is trouwens lekker groot, A4, en tot mijn verrassing ook lekker dun dus makkelijk mee te nemen.

Helena

Helena

31-08-2017 om 11:29

Picasso

Hé die lijkt me heel geschikt! Krijgen jouw kinderen geen opmerkingen over die agenda? Omdat hij zo groot is bijvoorbeeld?

Kris

Kris

31-08-2017 om 11:47

schoolkeuze

Kies een school met veel structuur, dan is een agenda overbodig. Mijn zoon zit op een school die gebruik maakt van een zgn. studiewijzer. Al het huiswerk/so's/proefwerken staan er voor een langere periode in. Nu tot de herfstvakantie.

Agenda is overbodig en je weet zeker dat je niks mis.

Helena

Helena

31-08-2017 om 11:48

Kris

Tja, dank je maar dat was de vraag niet helemaal. School is al gekozen, hij begint volgende week.

Tijgeroog

Tijgeroog

31-08-2017 om 11:53

Schoolplanner XXL

Hier ook de Schoolplanner XXL, ook voor een kind met ADD. Geen idee hoe de reacties op school zijn, want hij is nu pas voor de tweede dag in gebruik, maar kind gaf aan dat hij een voor hem geschikte agenda fijner vond dan een populaire agenda.
En volgens mij ontwikkeld door een mede ouder online, wat ik ook leuk vind.

Naar de andere agenda's hebben we ook gekeken, maar deze was het overzichtelijkst, en lekker ruim, dus ook met een niet zo subtiel handschrift voldoende ruimte.

Helena

Helena

31-08-2017 om 13:02

Tijgeroog

"En volgens mij ontwikkeld door een mede ouder online, wat ik ook leuk vind."
Hé, ik zie het! (denk ik). Nou, dat was het laatste zetje dat ik nodig had

Li

Li

31-08-2017 om 13:47

ik zie hem staan

Maar weegt hij serieus 1 kilo??? Dat staat er namelijk.

Vesta

Vesta

31-08-2017 om 13:52

hij is ook XXL he,

Maar 1 kg lijkt mij ook wat zwaar, maar het kan wel.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

31-08-2017 om 15:18

toch die 1Blik

Hier ook een 1Blik gehad. Als je die kleurtjes niet wilt (wilde mijn kind ook niet), dan doe je dat toch niet? Ik zie het als een suggestie voor het gebruik van de agenda, meer niet. Het is gewoon een prettige agenda. Met of zonder gebruik van kleurtjes.

Tijgeroog

Tijgeroog

31-08-2017 om 15:48

Nee!

Geen 1 kilo, zeker niet.
Als m'n brugpieper thuis is zal ik 'm even wegen (de agenda, niet de brugpieper)

Lusithania

Lusithania

31-08-2017 om 16:01

Agenda

Ooit eentje bij de Hema gekocht, maar daarna niet meer te vinden is een agenda met een dag per pagina. Nu al een paar jaar dat mijn dochter er eentje in Frankrijk uitzoekt. Ze zijn iets groter dan a6 formaat denk ik en brede lijntjes om op te schrijven. Ruimte genoeg om overzichtelijk iets op te schrijven

Tijgeroog

Tijgeroog

31-08-2017 om 16:20

Gewogen Gewocht

De Schoolplanner is 334 gram.

Helena

Vriendinnen, mentor en haar ADD begeleider vinden haar agenda super! En écht handig. En hij weegt zeker geen kilo hoor. Ik had het ook zien staan en hield mijn hart vast Heb hem even uit de tas van dochter geplukt: 335 gram schoon aan de haak, inclusief inkt (moet ik van haar zeggen)

Tijgeroog

Ha mooi een hele gram inkt bij dochter

Vesta

Vesta

31-08-2017 om 16:26

wat er super aan is

Wat ik er super aan vind, zowel de xxl als de 1blik hebben ruimte om te plannen en iet alleen om de te maken/leren stof op te schrijven.
En hoe je er dan verder mee werkt, met kleurtjes of what ever, dat maakt dan niet zo veel uit. Maar die extra schrijfruimte houdt het overzichtelijk.

Li

Li

31-08-2017 om 16:30

Dank, dat is een opluchting!

Tijgeroog

Tijgeroog

31-08-2017 om 19:32

Picasso

Mijn zoon heeft er al een paar hoekjes uitgeknipt, daar kan ook een gram verschil in zitten. (Hij was overigens eerst 346 gram. De geodriehoek weegt dus 12 gram)

Helena

Helena

21-09-2017 om 13:54

Update agenda

Het was dus de Schoolplanner XXL geworden. We zijn heel erg tevreden. Hij heeft een zeer duidelijke, ruim opgezette layout. Ik vind het een stuk duidelijker en prettiger werken dan de 1Blik.
Zoon kreeg zelfs een compliment van zijn mentor voor de "goede agenda"
Dank voor de tip, Picasso & Tijgeroog!

mirreke

mirreke

21-09-2017 om 21:19

Hier ook!

de XXL-agenda!
Overzichtelijk, niet afleidend, en goed formaat!

Skur

Dochter heeft zelf een leuk agenda'tje voor op school.
Voor op de keukentafel heb ik de Skur. Daar wordt alles vanuit de agenda en Magister in overgeschreven. Maar dan op de dag dat ze het moet/wil/gaat maken. Plus ook het leerwerk voor de in stukken geknipte toetsen.

Helena

Fijn dat de agenda bevalt!

Fiorucci

Fiorucci

06-10-2017 om 14:13

en hier.....

Mijn dochter, ook ASS, is diepgelukkig met een agenda die geen fratsen heeft, een duidelijke weekindeling, zonder extra's. De voorkant is wel leuk, beetje graffiti achtig. Hij was wel zeer prijzig, maar is zeker die investering waard. En niemand heeft deze agenda, dat kan ze stiekem ook best waarderen. De agenda was te koop bij wibra, voor een euro.

Kaori

Kaori

06-10-2017 om 14:18

plaatje binnenkant xxl

wie heeft er voor mij een link naar een plaatje van de xxl agenda?

We gebruiken nu de 1blik, maar ik wil ze graag even vergelijken. En op de website staat nergens een duidelijke afbeelding van de binnenkant.

Kaori

Kaori

06-10-2017 om 14:58

thanks

het was mij bij mijn google actie niet duidelijk of deze bij de xxl hoorde.

Ik weet het nog niet, ik mis tov de 1blik het controle mechanisme of je geplanned hebt en of je bij bent.

Dymo

Dymo

19-10-2017 om 16:52

Kaori

Op de facebookpagina van de Schoolplanner staan foto's van ingevulde pagina's.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.