Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Welk advies past hierbij?

Hoi,

De cito scores zijn binnen en volgende week volgt het gesprek op school. Vroeg me af welk advies bij zijn scores past.

Rekenen: A
Beprijpend lezen: A
Spelling werkwoorden: A
Spelling start: B
Studievaardigheden: B
Woordenschat: B
Drie minuten toets: B

Aagje Helderder

Aagje Helderder

24-01-2018 om 20:26

Ik zou denken

vwo.

Aagje

Louisa

Louisa

25-01-2018 om 07:27

nou

het ligt eraan, het gaat om de cito's vanaf groep 6 t/m 8 en vwo advies wordt gegeven als voor begrijpend lezen en rekenen een A is behaald. Of meestal een A en een enkele B.

morena

morena

25-01-2018 om 08:15 Topicstarter

Ik heb er naar gekeken en 1x een B in groep 6, maar daarna voor beide vakken een A. Zijn voorlopig advies was VWO in september. Waar ik me zorgen om maak is dat hij toen een A voor studievaardigheden had en nu een B.

Tijgeroog

Tijgeroog

25-01-2018 om 08:52

Waarschijnlijk

Waarschijnlijk blijft het vwo, anders zal het hooguit in een havo/vwo-advies veranderen (maar dat lijkt me niet. Hier wordt überhaupt geen Cito studievaardigheden afgenomen). Is het voor de school waar hij naartoe een probleem als het een havo/vwo-advies is?

Emmawee

Emmawee

25-01-2018 om 08:52

Zorgen?

"Waar ik me zorgen om maak is dat hij toen een A voor studievaardigheden had en nu een B."

Eh... het is maar een toets hè? Je zorgen zijn misschien wel terecht, als je denkt dat je kind onvoldoende studievaardigheden heeft. Als je dat merkt aan hem, aan zijn schoolwerk, als je dat hoort van de leerkracht.
Maar vorige keer een A en nu een B... tja... dat is maar een stukje van de puzzel
Je oorspronkelijke vraag was terecht "welk advies hoort bij deze uitslag?". Maar hoe dat je keuze verder beïnvloedt, daarvoor moet je toch echt breder kijken dan de toets.

voorlopig advies

Als zijn voorlopig advies VWO was, dan moet het wel raar lopen wil het veranderen.
Als ze niet helemaal zeker zijn dan geven ze een voorlopig HAVO/VWO advies. Daarna kijken ze de komdende periode aan of het misschien wel VWO advies gaat worden.
Onze juffrouw vertelde dat ze nooit naar beneden afstellen alleen naar boven.
Voor ze dat voorlopig advies gevven hebben ze al lang naar het leerling volg systeem bekeken.

morena

morena

25-01-2018 om 15:59 Topicstarter

...

I.v.m. het uitkiezen van een middelbare school inderdaad.@tijgeroog

Hij heeft heel erg zijn best gedaan sinds september...week van de cito was hij half ziek en bij studievaardigheden achteruit qua cito en volgende week duurt lang, vandaar mn topic.

Emmawee

Emmawee

25-01-2018 om 16:30

Aha.

Dan snap ik het. Maar de leerkracht heeft toch ook invloed op het advies? Of ligt dat ingewikkeld?

Morena

Ik denk als het potloodadvies vwo was dit waarschijnlijk zal blijven. Mijn dochter heeft havo/vwo potloodadvies en nu 5x een A1 en 1x B3. Wij of meer zij hoopt nu op vwo advies... spannende tijden voor moeders ehhh kinderen he

Ik denk..

Havo/vwo of vwo.
Gewoon even afwachten.
Hier een dochter met vwo advies maar die haalt alles op a niveau muv spelling, daarvoor heeft ze een b, ze doet nu ook al wiskunde op Havo niveau in groep 8, een echt beta kind.

morena

morena

26-01-2018 om 10:21 Topicstarter

tnx

inderdaad afwachten...thanks voor jullie reactie....vind het heel spannend

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.