Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Wel of geen 8e vak?

Ik kom er niet helemaal uit. Dochter doet mavo examen en heeft dit vakkenpakket:
Nederlands
Engels
Wiskunde
Biologie
Frans
Duits
Maatschappijleer
LO2

Volgens school heeft ze 8 vakken, maar zijzelf beschouwen LO2 niet als een echt examenvak. Ze heeft er wel examenopdrachten voor gekregen en stage gelopen ed. Ze moet officieel 7 vakken hebben. Een 8e vak heeft dan als voordeel dat je bij een onvoldoende 1 van de keuzevakken niet mee laat tellen zodat je toch geslaagd bent. Tellen nu voor het slagen alleen de bovenste 7 vakken? Of toch ook LO2? Alle vakken gaan namelijk redelijk, alleen Frans gaat ze waarschijnlijk niet halen. Van school krijg ik geen duidelijk antwoord, alleen dat school zelf dus liever heeft dat LO2 niet meetelt, maar het is dus wel net als Frans een keuzevak.

bibi63

bibi63

30-04-2014 om 14:50

volgens mij heb je 6 vakken nodig

Mijn dochter heeft:

Nederlands
Engels
Wiskunde
Biologie
Aardrijkskunde
Natuurkunde
En als extra vak Duits

Zij kan Duits inwisselen voor een onvoldoende bij de andere vakken, behalve voor NL en Engels en zolang ze maar binnen een sector valt. Zij kan bijv. geen wiskunde inruilen, omdat ze geen economie heeft en daardoor sowieso niet in de sector economie valt en bij de overige 3 sectoren wiskunde verplicht is. Verder is volgens mij maatschappijleer een verplicht vak in de 4e (valt buiten de sectoren), maar dat kan ik mis hebben.
Jouw dochter heeft ook geen economie, dus wiskunde denk ik sowieso verplicht. Verder heeft ze 2 talen (die juist weer wel aansluiten bij de sector economie, waar ze dus niet in valt), dus daarom denk ik een lastig verhaal met dat LO2.
Gr. Bibi

Melleke75

Melleke75

30-04-2014 om 15:04 Topicstarter

Sectorvak

Haar verplichte sectorvak is biologie. Wiskunde was niet verplicht, maar in alle sectoren krijgen ze wiskunde. Als ze er heel slecht voor had gestaan mocht ze het laten vallen, maar dan had ze een ander vak moeten kiezen. Maatschappijleer telt wel weer mee als compensatie en LO2 ook, daarom heeft ze dat vak gekozen. Ze is namelijk slecht in biologie en had compensatie nodig.

bibi63

bibi63

30-04-2014 om 15:54

Volgens mij.....

...... Is het op elke school anders. Wel apart.
Bibi

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.