Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Jeanine

Jeanine

15-11-2013 om 17:17

Wat zouden jullie doen? (Diefstal op school)

Vandaag heeft een medeleerling het koptelefoontje van mijn zoon gestolen van zijn bureau. Meerdere leerlingen hebben dit gezien.

Mijn zoon heeft het koptelefoontje eerst netjes teruggevraagd, toen naar de docent gegaan die zich er niet mee wilde bemoeien. Vervolgens is hij naar de zorgcoördinator gegaan en ook die wil zich er niet mee bemoeien.

Ik ben echt boos, want vind dat school diefstal serieus dient te nemen en de leerling hiervoor moet straffen, ook al gaat het 'maar' om een koptelefoontje.

Ben ik nu zo tuttig dat ik niet kan accepteren dat school diefstal toelaat? Ik overweeg serieus aangifte bij politie te doen want dit gedrag kan toch niet, en er dan nog mee wegkomen ook. Wat zouden jullie doen?

Groetjes,
Jeanine

Eerst maar even naar de directie.

Allereerst vind ik het ver beneden peil dat de leerkrachten hier niets mee doen. Dit vind ik onacceptabel.
Daar zou ik eerst werk van maken.

Daarnaast is het schering en inslag op het VO.
Mijn kinderen bewaren ALLES in het kluisje, zelfs hun jas kan weg zijn als ze hem aan de kapstok hangen.

Het verschil tussen mijn en dijn is ver verleden tijd.

Eén van mijn kinderen is zelfs op een verjaardagsfeest bij iemand thuis beroofd van zijn beurs en leren jas.
Politiezaak er van gemaakt, maar zelfs al waren alle aanwezigen bekend, de jas is nooit weer gevonden, zijn beurs wel, even verderop in de goot, met alle pasjes er nog is, alleen zijn geld was weg.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-11-2013 om 22:25

wat achterlijk van school

Zo wordt het nadrukkelijk nooit wat daar op school. Naar de directie is denk ik geen gek idee. En als dat niks oplevert? Misschien inderdaad de politie? Is school bij alles zo laks?

Nolene

Nolene

15-11-2013 om 23:30

Belachelijk

Heel raar dat de leerkracht daar niks mee doet. Als niemand het gezien heeft kan ik me daar wel iets bij voorstellen, maar nu was gewoon duidelijk hoe het was gebeurd. Daar zou ik zeker mee naar de directie gaan. En als de directie niks doet, inderdaad misschien ook maar de politie inschakelen (een winkel doet ook aangifte als je 'maar' 'n koptelefoontje steelt!).

Bij mijn kinderen op school valt het gelukkig allemaal mee: de toiletten zijn onbeklad, jassen hangen gewoon aan de kapstok en in de afgelopen 3 jaar is er niks van mijn kinderen weggeraakt. Stelen, vernielen en agressie worden niet getolereerd op school.

Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen om door je vrienden (of vrienden van je vrienden) te worden ontdaan van je jas en portemonnee. Dat gaat toch helemaal nergens meer over? (niet dat stelen van vreemden wel okee is, trouwens)

Zeg maar zo

Zeg maar zo

16-11-2013 om 10:37

school

Wat je eventueel tegen de directie kan zeggen is dat als je niet naar behoren actie ondernemen naar de betreffende leerling, dit diefstal faciliteert.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.