Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

27-08-2015 om 21:34

Wat vinden jullie hiervan (poldersport)

Vandaag ging dochter, 3 VMBO T met school poldersporten. Geen ideale dag ervoor natuurlijk, regen etc. Maar ja, daar kan school weinig aan doen.
Het programma iets aanpassen kan natuurlijk wel, maar nee dat gebeurde ook niet. Kinderen moesten gewoon buiten blijven sporten terwijl ze ijskoud waren. Daarna mochten ze wel naar binnen, maar mochten niet lunchen omdat de tassen ergens in een kluis lagen waar ze niet bij mochten.
Eind van de dag zouden ze onder begeleiding terugfietsen (15 km, voor de kinderen een onbekende route), dit gebeurde echter ook niet. De begeleidende docenten raceten ervandoor zonder op te letten of de groep volgde. Gevolg was dat dochter met een groep vriendinnen bijna 2 uur over de terugreis heeft gedaan.
Ik vind het een knap waardeloze organisatie. Wat vinden jullie?

Poldersport?

Geen idee wat dat is maar ik neem aan dat het buiten was. Op zich heb ik geen moeite met 15 km fietsen. Dat is hier ongeveer de enkele reis naar school (13) en dat fietsen ze iedere dag 2 keer.
Ook denk ik dat ze best zelf in staat moeten zijn de weg te vinden.
Ik snap alleen niet dat je ll zonder lunch laat de hele dag. Of kregen ze die later?
En als het bij jullie de hele dag regende zie ik de lol van het geheel ook niet in. Alleen kou zou geen reden voor mij zijn om programna te wijzigen. Hoe koud was het nou helemaal, echt niet onder de 15 graden. Regen is wel iirritant

Even navragen

Ik zou het in elk geval even navragen op school wat zij vinden van de gang van zaken op de poldersportdag.
Maar het lijkt mij dat er dingen niet goed gegaan zijn en voor een volgende keer niet meer zouden moeten voorkomen.
Het doet me denken aan een sportdagje op mijn werk waar we in vergelijkbaar weer geacht werden buiten te speerwerpen en te volleyballen terwijl de beloofde koffie in de keet na een lange busreis nog niet aanwezig bleek te zijn.
Een deel van de collega's is toen met de trein terug naar huis gegaan.
Maar ja, kinderen kunnen dat niet.

Moni

Moni

28-08-2015 om 09:04

Niet navragen op school

Daar is je dochter te oud voor. Ze kan zelf haar verhaal doen bij de mentor.
Of samen met klasgenoten een mail sturen over het verloop van de dag. En die sturen naar mentor en conrector (coördinator bovenbouw of hoe het ook heet bij hen)

Katniss

Katniss

28-08-2015 om 11:18

Volgens mij

Volgens mij komen zulke incidenten op alle scholen wel eens voor. Op de school van oudste is vanaf ongeveer de derde ook geen begeleiding meer van en naar evenementen. Poldersport is hier ieder jaar en dan krijg je ze idd vaak verkleumd thuis en met een enorme hoeveelheid natte vieze was. Het zal er wel bij horen

Marie

Marie

28-08-2015 om 12:41

Niet van suiker?

Oké ze zijn nat en wat koud geworden, nou en? Ze zijn toch niet van suiker?
Ze kenden de route niet, maar bijna elke puber heeft tegenwoordig toch een telefoon met navigatie?
Meteen een "leermomentje", nu kennen ze de route waarschijnlijk wel.

Hier iets dergelijks meegemaakt in de eerste van VO. Moesten ze ook zelfstandig van en naar een locatie 15 km verderop een sportdag doen. Heb ze toen met fiets achterop de auto weggebracht en zijn ze ook in een ploegje door de regen naar huis gefietst. Toen hebben ze ook wel bij kruispunten staan twijfelen over rechts- of linksaf. Maar zijn toch thuisgekomen en na een warme douche was het leed alweer geleden en weten ze voor altijd die route.

En klagen bij school? Nooit over nagedacht. Tegenslagen horen bij het leven. Ze zij 15/16 jaar? Kom nou. Tijd om zelfstandig te worden.

Mixer

Mixer

28-08-2015 om 13:36

Eh.. 15/16?

Marie, mijn kind zit in de 3e en is net 14. Dat is toch echt wel anders dan 'n kind van 15/16 (zoals mijn andere kind).

Nat en koud is niet erg, niet mogen lunchen wel. Alleen terug is ook niet erg, maar wél als er door school is afgesproken dat het onder begeleiding zou gaan. En én nat en koud, én niet mogen lunchen én alleen naar huis moeten.. dat is gewoon waardeloos. Zo'n kennismakingsactiviteit moet vooral leuk zijn, geen straf (al is het voor de groepsvorming misschien wel goed geweest ).

Katniss

Katniss

28-08-2015 om 13:39

Onhandig

Van wat ik hoor van mijn dochter is dat er soms wel dingen gezegd worden, bijvoorbeeld over lunch en afgesloten ruimten, en dat het dan toch voorkomt dat leerlingen hun lunch in die ruimte laten liggen. Verder vragen wij ons ook altijd af wat er leuk is aan een hele dag afzien en moe worden in de blubber, nadat je daar eerst 15 km heen moet fietsen. Íemand zal het wel leuk vinden, of misschien hebben de gymleraren gewoon een hekel aan pubers.

Tango

Tango

28-08-2015 om 15:35

Haha, Katniss

Ik denk het wel dat die leraren een hekel hebben aan pubers. Ze fietsten gewoon hard weg zodat ze van die pubers verlost waren.
Dochter vroeg zich overigens van tevoren al af wat er leuk was aan poldersporten. Ze had het al eens eerder gedaan en vond het toen al niets. Het zijn inderdaad buitenactiviteiten, veelal met water. Daar moet het gewoon echt flink warm voor zijn vind ik, wil het leuk zijn.
Ik heb even navraag gedaan bij school en inmiddels excuses gekregen voor die terugreis. Deze zou inderdaad onder begeleiding zijn maar dat was niet helemaal goed gegaan. Dat van de lunch klopte niet volgens de docent. Zal dochter dan wel verkeerd begrepen hebben. Naja, het is gebeurd, dochter kwam halverwege de dag ziek thuis vandaag en er waren meerdere zieken in de klas. Hoop maar dat de school er iets van geleerd heeft.

Je wordt echt niet ziek

Van 1 dag nat worden en door de regen fietsen.
En het is nog zomer, echt koud was het toch ook niet.
Je neemt toch ook regenkleding mee als je een poldersport hebt als het regent.
Wat poldersport is weet ik trouwens nog steeds niet.

Google is my friend

Poldersport is blijkbaar een soort survival in de polder.
Dat doen ze hier ook vaak bij schoolactiviteiten en feestjes.
Normaal gesproken succes verzekerd. Polder genoeg hier!

mwah

Ik ben ook geneigd dit niet al te vreselijk te vinden. Ja het was nat, maar toch niet echt koud. En als ze niet van de regen nat waren geworden, dan toch goed mogelijk wel van het poldersporten. Dus hadden ze geen droge kleren mee?
En met een mobieltje vind je overal de weg (er was vast wel iemand bij met een mobieltje…). Die lunch is vervelend, maar je kunt je inderdaad afvragen hoe dat nu eigenlijk precies is gegaan.
Kortom: het was niet leuk, maar er zijn ook geen drama's gebeurd. Gelukkig voorlopig weer gewoon lekker les

Barvaux

Barvaux

28-08-2015 om 17:21

Poldersport

Mijn zoon vond Poldersport helemaal geweldig dus er zijn pubers die dat leuk vinden maar moest er zelf zien te komen en zelf weer terug en hij heeft zich laten brengen en halen. Anderen hebben gefietst, hij woonde denk ik wel het verste er van af.

Vervelend en vreemd dat het mis ging met terug naar huis fietsen want het moet natuurlijk wel duidelijk zijn of ze dat zelf moeten doen of niet. Zo kun je je niet voorbereiden.

Ik vraag me nog steeds af hoe ze wel hadden moeten lunchen dan en of ze nu iets gegeten heeft.

Koud en nat snap ik ook niet, dat word je vanzelf door poldersport (nat dan) en dan zorg je voor schone droge kleren. Mijn zoon had het al eens gedaan en wist dat hij droog over kon komen maar hij werd er gewoon door zijn klasgenoten ingegooid

Barvaux

Barvaux

28-08-2015 om 17:22

oja

En binnen een dag ziek van koud en nat geloof ik niet zo.

Moni

Moni

28-08-2015 om 17:24

Het was trouwens wel koud donderdag

Volgens mij was het donderdag 15 graden, gecombineerd met flinke regen. Dat noem ik geen zomers weer. Ik vond het een enorme overgang met de dag ervoor.
In de ochtend was het lang zo koud niet, dat kwam pas later.

Jammer dat de veertienjarige niet zelf navraag gedaan heeft op school. Gemiste kans op deze leeftijd.

Amare

Amare

28-08-2015 om 17:27

mwah

'Kinderen moesten gewoon buiten blijven sporten terwijl ze ijskoud waren. Daarna mochten ze wel naar binnen, maar mochten niet lunchen omdat de tassen ergens in een kluis lagen waar ze niet bij mochten.'

De temperaturen waren nog niet zo laag dat kinderen echt ijskoud konden worden. En heel lang kan het niet geduurd hebben, als ze voor de lunch al naar binnen mochten.
Storm in een glas water van een typische puber?

Moni

Maar als je weet dat het 15 graden wordt, doe je toch meer kleren aan? En neem je evt wat reserve mee? En een regenjas?

En echt koud

Vind ik het pas als het vriest ofzo. Of zo nat gecombineerd met kou dat geen kleding meer helpt

Moni

Moni

28-08-2015 om 19:23

Mach

Normaal ga ik er in augustus vanuit dat het niet kouder wordt dan dat het in de ochtend is. En normaal is dat ook zo. Wat je buiten voelt in de ochtend is meestal een betere voorspeller dan het weerbericht.
Alleen dat was die donderdag niet zo. Hier hebben we in de middag meer kleding aangedaan omdat het zo onverwacht fris was.

En natuurlijk was het een storm in een glas water. Maar wel een koude......-;

Ik weet niet waar TS woont, maar hier was het in de middag enorm nat. Zo nat dat je inderdaad tot aan je onderbroek nat wordt.

15 graden

Poldersporten met 15 graden is best koud. Mijn zoon heeft het nu twee keer gedaan. Hij vond het helemaal geweldig maar ze gaan wel de sloot in (expres of per ongeluk, dat weet ik niet maar er was een foto van mijn zoon terwijl hij uit de sloot klimt). Extra dikke kleren is dus niet handig. Als je nat bent omdat je door zo'n sloot bent gegaan is het wel fijn om je even om te mogen kleden voor je naar huis gaat en eten is ook wel prettig. Hier werden ze gebracht met de auto door ouders. Dit omdat het op de fiets echt te ver weg is. Als het inderdaad zo gegaan is als Tango schrijft dan zou ik dat ook niet fijn vinden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.