Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Marjolyn

Marjolyn

28-09-2015 om 09:53

Wat te doen bij brutaliteit op school

Mijn zoon zit in groep 4, een heel lief mannetje en thuis is hij ook heel meegaand en welwillend.
Iets onzeker, beetje faalangst maar daar gaan we zo goed als we kunnen mee om.
Nu werd ik door de overblijf aangesproken dat hij tijdens de lunch op school erg moeilijk doet.
Heeft een grote mond en doet niet wat ze van hem vragen.
Ik heb hem hierover al gesproken en hij zegt zelf dat hij nooit iets mag van hun.
Natuurlijk weet ik al werkende ouders dat dit samen met de overblijf en ook met school opgelost moet worden maar hoe pakken wij dit aan, vooral omdat hij als iets niet lukt al snel opgeeft?

ter info, hij heeft thuis vaak alleen met volwassenen te maken omdat hij 2 zussen heeft van 21 en bij hun kan hij niet heel veel fout doen.

alvast bedankt voor het meedenken.

guera

guera

28-09-2015 om 10:01

laat ze het lekker zelf oplossen

Kunnen ze dit op school niet zelf met hem oplossen?
Anders zou ik samen met hem het gesprek aangaan met de overblijf coordinator en bespreken wat hij dan graag wil dat blijkbaar niet mag. Ik ben wel benieuw wat ze dan vragen? MOET hij zijn brood opeten bv? of gaat hij niet naar buiten terwijl iedereen gaat? wat is er dan precies ' zo erg' dat ze het zelf niet op kunnen lossen?

Wijs maken

Met hem praten. Rollespellen doen. Uitvinden wat hij ervan vindt. Hem leren hoe hij zijn zin kan krijgen terwijl hij lief gevonden wordt.

"Ik heb hem hierover al gesproken en hij zegt zelf dat hij nooit iets mag van hun."
Wat mag hij niet? Wat zou hij willen doen? Als hij het niet mag, wat gaat hij dan doen?
Zijn er kinderen die dat wel mogen? Zijn er kinderen die meer mogen dan hij?
Vraagt hij wat hij wil? Hoe vraagt hij dat? Reageren de juffen?

Praten, luisteren, horen, trucjes verzinnen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.