Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Wat is mijn dochters schooladvies

Hallo ouders ik had een vraag mijn dochter zit nu in groep 8 en is pas klaar met de Cito’s mijn vraag is wat is haar advies

Afgelopen jaar 2017 was haar advies Mavo-Havo de juf van haar zij dat ze op weg was naar Havo

Ze zij ook als ze van een |||| (4) naar een ||| (3) ging bij begrijpend lezen dat dan haar definitieve advies Havo zal zijn nu is haar juffrouw ziek ze is overspannen nu al een paar maanden dus dat betekent dat er een kleine kans is dat ze bij het gesprek is voor haar niveau nu kijken ze ook naar de werkhouding en ze zag dat ze een doorzetter was en die juf was er op dinsdag t/m vrijdag dus ze was er de hele week dus ze kon zien hoe de kinderen zich gedragen en die ander juf op maandag is er nu ook op dinsdag dus ze hebben een nieuwe leerkracht tot de juf weer beter is nu bepaalt natuurlijk de juf die er op maandag en dinsdag is de niveau niet beslist maar kan zien wat ze aankunnen dus die juf kan hun bijv. Van mavo naar havo zetten dat kan zij zien nu heeft ze de kinderen erbij geroepen om te zien wat hun scores zijn mijn dochter heeft bij Begrijpend lezen een c oftewel een (3) en had ze gezegd over de zieke juf en die juf ziet hoe de kinderen zich gedragen dus ze heeft bijvoorbeeld tegen een jongetje gezegd dat hij ook op weg is naar Havo alleen de juf zij: als het niet kan dan kan het niet want ik ga dit echt bespreken met de directeur want het is wel jammer als de juf zij dat jij op weg was en dat nu opeens omlaag gaat dus ik ga me best doen om dit recht te krijgen tot zover mijn verhaal

En dit zijn de scores van me dochter

Begrijpend lezen een C+
Rekenen B

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Jay

Jay

03-02-2018 om 08:15

tja

Puur op basis van die C / III voor begrijpend lezen (en B voor rekenen) zou ik zeggen mavo/havo
Wat waren de scores voor die twee onderdelen in groep 6 en 7? Als die lager waren dan dit dan zeker mavo/havo of zelfs mavo alleen, althans puur op basis van die cito scores, ik ken uw dochter natuurlijk verder niet.
Voor havo advies zou begrijpend lezen en rekenen beide een B / II moeten zijn.

C3 score

Hoe vaak heeft je dochter voor begrijpend lezen C3 gescoord?

Indien dit vaker is dan twee keer zal er waarschijnlijk een VMBO t / HAVO advies uitkomen.

Voor een HAVO advies telt alles op BII nivo met max. twee keer een C3 score.
Ook haar werkhouding is hier van belang.

Anoniem

Anoniem

03-02-2018 om 12:02

Weet je zeker

Weet je zeker dat de C een III is, of is dat een aanname? Als het III is, is het een relatief lage III, en hier zou je met die scores een mavo-advies krijgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.