Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Martina

Martina

23-08-2017 om 18:01

Wat is de maximale groepsgrootte voor het voortgezet onderwijs?

Wat is de maximale groepsgrootte voor het voortgezet onderwijs? Weet iemand dat? Bij mijn zoon (5VWO) zitten ze soms met 38 in de klas.

V@@s

V@@s

23-08-2017 om 18:25

die is er niet

Al vind ik 38 wel erg veel, past dat nog in het lokaal?

Poeh dasveel

Dat had zoon alleen met mentorles,en dan kwamen ze in gedeeltes. Dochter heeft wel eens met 34 in een klas gezeten. Is er geen extra leraar en hebben ze daarom de klas groot gemaakt?

Hier

Dochter in havo 5 zit met 32 in de klas. Maar da's eigenlijk alleen met de kernvakken. Vind 38 ook wel te veel.......32 eigenlijk ook al maar dat is niet heel ongewoon helaas.

38?

Jeetje...
Ik heb net kennis gemaakt met mijn mentorklas (3Havo) en ze zijn met 32, vind ik al heel veel. Er is inderdaad een maximum groepsgrote dat ik weer maar 38 heb ik nog nooit meegemaakt
Sini

Martina

Martina

23-08-2017 om 22:40

oh ik hoor nu pas,

Van zoonlief, dat het alleen met mentoruur en kernvakken is.

Martina

Nou dat zijm dan toxh nog heel wat uren! Engels, nederland, wiskunde, rekenen en mentorles is samen toch minstens 10-11 uur! Zou hier niet in een lokaal passen

Triva

Triva

24-08-2017 om 09:29

kan wel

Juist bij de kernvakken kan het best, is veel klassikaal les en het is wel VWO5. Als je naar het HBO gaat na de havo kun je toch ook hoorcolleges hebben met 200 studenten?

Bij mentoruur kan het ook wel, dat is niet meer zo 'spannend' als in de onderbouw neem ik aan. Geen gedoetjes en ruzietjes die besproken moeten worden.

In VWO5 moet dit wel kunnen hoor. Gewoon je huiswerk maken en nieuwe lessen aanhoren etc.

Triva

Triva

24-08-2017 om 09:30

mach

Ik hoop toch echt dat je in VWO5 geen 'rekenlessen' meer krijgt?

V@@s

V@@s

24-08-2017 om 12:48

rekenlessen

Zonder gehaalde rekentoets geen vwo diploma, dus enige voorbereiding daarop is wel zinvol. Zeker voor die leerlingen die de pech hadden om op een belabberde basisschool te zitten.

Triva

Ik hoop wel dat er nog rekenlessen zijn in vwo5. Er zakken mensen op rekenen op het vwo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.