Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Wat doet groep 8 de laatste weken?

behalve de musical voorbereiden? Wat doen kinderen die daarin niet zo'n grote taak hebben? Hoe blijft de stemming plezierig?

vlinder72

vlinder72

19-06-2014 om 23:31

hier moeten ze nog een maand

Volgens mij gaat alles gewoon door. Zoon neemt nog steeds toetsen mee naar huis. Oefenen voor de musical doen ze altijd samen. Ook als je kleine rol hebt. Mijn zoon heeft een kleine rol. 'S middags mogen ze vaak buitenspelen.

Vrijwel niks

Althans, zo gaat het hier. Beetje de musical oefenen, loombandjes maken met de kinderen die niet zo'n grote rol hebben, filmmiddagen of iets dergelijks.
Het is echt de tijd uitzitten volgens mij. Maar goed, het hoort er ook wel een beetje bij.

Ilva

Ilva

20-06-2014 om 15:57

Hier

Zoon vertelt dat zij wel gewoon werken maar wel minder. Vandaag zelfs nog toetsen gehad. 30 juni is de musical en daarna zullen ze wel vrij zijn. Vanmiddag ging veel kinderen naar een middag van de middelbare school maar mijn zoon mocht thuisblijven omdat zijn nieuwe school in een andere gemeente ligt. Langere pauzes dan normaal.

aftellen

aftellen

20-06-2014 om 16:24

gevraagd

de boeken zijn uit en ze krijgen nu nog aanvullend rekenen en engels. De musical, dat had ik dus niet moeten vragen......pfffff. Ze oefenen eigenlijk maar met één juf. De ander stopt er regelmatig mee, gaat alleen maar tegen hun tekeer dat ze niet goed genoeg zingen en voor de ouders af zullen gaan. (:"mam, mag je dat als juf wel zeggen"?) Ik ga dus door met aftellen......

Moeder

Moeder

20-06-2014 om 16:43

Hoera

Hoerahoerahoera... zoon is vanmiddag naar de brugklasmiddag geweest, gaat volgende week op kamp, oefent de week daarna nog op maandag, heeft op dinsdagmiddag de generale voor de jongere kinderen, heeft uitvoering van de eerste musical op dinsdagavond, de laatste op woensdag en dan ga ik voor het laatst naar de basisschool en vrijdag op vakantie! Joepie, ben het helemaal zat na ruim 11 jaar!

Ilva

Ilva

20-06-2014 om 17:05

Moeder

Wat een heerlijkheid, klaar met de basisschool. Ik heb er helaas nog 1 in groep 5 zitten. Ook 1 in groep 8 dus en 1 op de middelbare school. Ik kijk al uit naar de dag dat de jongste ook klaar is. De middelbare school is zo'n verademing.

Moeder

Moeder

20-06-2014 om 17:15

ja ilva

Dat kun je niet bedenken als je oudste in groep 3 zit ofzo dat je ooit verlangt om er vanaf te zijn. Wat een kneuterigheid en gezeur en gedoe.

Ik hoorde van iemand wiens oudste ouder is dan mijn oudste (jaar of 16) die er nog eentje van 2 heeft. Vijf kinderen (wel allemaal van 1 vader) en die zit dus 22 jaar lang met een kind op de basisschool! Dubbel zo lang als ik had! Ik zou gek worden geloof ik.

vlinder72

vlinder72

20-06-2014 om 18:00

Herkenbaar

Ik ben het na 8 jaar al zat. En mijn jongste zit in groep 1. En nog een in groep 6 en 5. Maar wij gaan ook echt weg van deze school. Ik wil echt niet nog eens 7 jaar lang op deze basisschool doorbrengen.

Mijn groep 8-er moet nog 4 weken. Gelukkig werken ze nog wel. Alleen de laatste bestaat uit eindfeest, zwemmen en uitzwaaien.

Juno

Juno

20-06-2014 om 20:02

Hier wordt hard gewerkt

Kind werkt nog hard. Topo-toets, woordenschat, werkstukken en miniwerkstukken maken. Ook wel musical en heel veel uitjes. Wel van het leuke, educatieve soort. Met een boswachter op stap en zo. Veel gastlessen.

Mussie

Mussie

20-06-2014 om 20:46

Ook zo zat

Ik moet me echt door dit laatste jaar heenslepen. Bijna nog meer dan m'n zoon. Ik vind voor hem dat ik gepaste interesse op moet brengen voor kerstdiners, paasontbijten en uitjes enzo. Maar elke keer voel ik opluchting (joechee de laatste keer! ). Hij is gewoon te oud voor deze school aan het worden, en ik ook!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-06-2014 om 21:45

weinig

oefenen voor de musical, lange pauzes, filmpje kijken, veel kletsen en de klas verhuizen naar het hoofdgebouw( wegens krimp wordt het noodgebouw opgeheven) Er wordt ook nog wel wat gerekend enzo. Maar dat maakt niemand meer wat uit. Ook mijn plichtsgetrouwe dochter gooit er nu vrolijk met haar petje naar. En van mij mag ze

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.