Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Wat doe je op de dag dat je kind hoort dat hij geslaagd is??

Aanstaande donderdag dus.....

Ik heb eigenlijk geen idee. Iets feestelijks natuurlijk, maar wat?? Echt van te voren iets organiseren kan natuurlijk niet ( ik ga er niet van uit, maar stel dat hij een her heeft......) Het is natuurlijk ook een gewone doordeweekse werkdag...dus mensen hebben ook andere beslommeringen. En vrienden/ klasgenoten hebben natuurlijk dezelfde situatie, dus die zijn neem ik aan ook niet bij elkaar over de vloer......

Hoe ging dat bij mensen met ervaring? Wat deden jullie nog meer behalve de vlag met tas buitenhangen?? Zoon heeft zelf eigenlijk ook geen idee...hahaha. Voor hem is het ook de eerste keer....

Ingrid

Katniss

Katniss

07-06-2015 om 11:11

Gebak

Huis versieren, tas buiten hangen en gebakjes halen. Ik heb nog geen kinderen die examen doen, maar dat is wat mijn ouders destijds gedaan hebben. Het heeft behoorlijk indruk gemaakt want ze gaven er nooit blijk van dat ze überhaupt wisten in welke klas ik zat Zelf was ik die dag aan het werk, dat vond ik prettiger dan nerveus naast de telefoon zitten.

Zwevertje

Zwevertje

07-06-2015 om 11:19

Uiteten

Als je zoon het leuk vindt, en dat hij mag kiezen waar mits binnen budget .

Zwevertje

Zwevertje

07-06-2015 om 11:21

p.s.

Leuk, Ingrid, als het goed gaat.

Wat gaat hij daarna doen?

tonny

tonny

07-06-2015 om 13:13

de vlag uit!

Taart halen, de kamer versieren, je naaste vrienden/familie/buren uitnodigen voor wat lekkers.

Veel leuke kaarten en gezelligheid. Prachtig moment, een mijlpaal om te vieren, niet alleen voor de geslaagde, zeer zeker ook voor de ouders!

En 's avonds of in het weekend zijn/haar een al dan niet gezamenlijk feest met leeftijdgenoten. Daar blijf je als ouders lekker uit de buurt.

De vlag

We hebben hier de vlag uitgehangen en daar foto's van gemaakt met zoon erbij.
Verder heeft zoon een groot feest gehouden met 2 andere geslaagden uit zijn vriendenkring. Dat had hij liever dan de speciale electrische gitaar waar hij eerder om gevraagd had die voor hem aan te schaffen.
Het was een groot succes dat feest, hij heeft het er nog wel eens over.

Jaina

Jaina

07-06-2015 om 13:54

Uiteten?

Misschien uiteten gaan in een restaurant naar keuze? Dat hebben wij een paar keer gedaan. Later in de week of het weekend was er dan een feest, op school of bij iemand thuis. Ook gehad dat de geslaagden samen spontaan gingen feesten/vieren met vrienden die avond. Want eigenlijk is dat nu natuurlijk het leukst om het samen met je vrienden die ook geslaagd zijn te vieren. Dus dan deden wij als ouders verder niks behalve taart in huis halen voor de middag en geld meegeven voor de feestelijkheden.

bubbels

Bubbels, taart en de vlag uithangen. Opa's en oma's uitnodigen voor een borrel en de avondmaaltijd. Foto's maken. Het echte losgaan gebeurt daarna met vrienden. Zoon maakte vorig jaar tripje naar londen met de klas. Zo low low lowbudget mogelijk. Was een succes.

IngridT

IngridT

07-06-2015 om 17:45 Topicstarter

Oke,.......

Het tripje is al geweest.......

De vlag, bubbels en taart ga ik regelen.....

Opa's en oma's wonen helaas allemaal een paar uur rijden bij ons vandaan, dus die komen pas op de diploma uitreiking. Maar ik zal iedereen in de buurt die 'van harte' roept of appt uitnodigen voor een borrel.

Uit eten kan altijd......

En zoon zelf heeft geen flauw idee wat ie gaat doen, en wat zijn vrienden gaan doen. Dus het wordt een beetje ''go with the flow' denk ik. Geeft ook niks eigenlijk.

Wat ik wel raar vind is dat niemand nog een feest gepland heeft. Niet voor donderdag as, maar ook niet voor later in de maand. Maar goed, ook dat moeten ze zelf maar uitzoeken...wie weet wat er last minute allemaal nog ontstaat aan initiatieven...

Ingrid

Zwevertje

Zwevertje

07-06-2015 om 20:36

Oh....

Ingrid, na je laatste posting realiseer ik me pas dat jij bedoelt de dag dat hij het HOORT dat hij geslaagd is, en niet de dag van de diploma-uitreiking.

Tja, dan wordt het wel heel veel feest: de dag dat hij het hoort, de dag van de diplomauitreiking en de dag dat hij een examenfeest geeft (als hij dat doet).

Als je het dus ook al uitgebreid viert op de dag van de diplomauitreiking en helemaal als hij een examenfeest geeft, dan zou ik de dag dat hij het hoort niet ook nog uiteten gaan. Je kan alles overdrijven .

Vlag uit, slingers en taart lijkt me dan wel leuk - altijd leuk als je reden hebt om taart te eten .

Zwevertje

Zwevertje

07-06-2015 om 20:38

Jutta

"Zoon maakte vorig jaar tripje naar londen met de klas. Zo low low lowbudget mogelijk. Was een succes."

Goh, ik dacht dat ze tegenwoordig meteen na de laatste examens op reis gingen, niet (meer) nadat ze (de uitslag hadden gehoord of) het diploma ontvangen hadden, zoals in mijn tijd gebruikelijk was.

Zijn ze bij jou niet na de examens weggeweest naar Chersonisos of zo ? Of eerst dat en na het horen dat ze geslaagd waren nogmaals naar Londen?

IngridT

IngridT

07-06-2015 om 20:46 Topicstarter

zwevertje....

Eigenlijk hebben we nog helemaal niks bedacht, voor geen van de momenten....hahaha. Ik word steeds beter qua 'in het nu' leven........

Ingrid

Janeway

Janeway

07-06-2015 om 20:51

what to do

Eerst werken (ik dan) dan ga ik om half 1 naar huis.. Dochter steunen en wachten (stress ) Als ze geslaagd is, vlag uit met tas. Ik heb al slingers gehaald van geslaagd. Voor je weet maar nooit.. Evt tuin versieren. Ik regel een bloemetje (ze werkt bij bloemen zaak) koop een taart en haal boodschappen voor evt BBQ (ligt aan het weer) Opa en oma komen, ooms en tantes, misschien vriendinnen maar ja die zitten in het zelfde schuitje.. Evt paar buren.. Dat als ze geslaagd is.. Is ze gezakt gaan we huilen in een hoekje en rapen we elkaar weer bij elkaar hahaha.. Maar dan is de stemming natuurlijk niet echt leuk. Haar jongere zusje had zich voor 12 juni ingeschreven voor een spreekbeurt.. Die hebben we verzet naar een weekje later. Ivm de aandacht die ze dan nodig heeft en niet zo krijgt op die dag hoe het dan ook loopt. afwachten want het is 50/50

zwevertje

O ja, je hebt gelijk. Zoon kwam toen precies terug op de dag van de uitslag. Dus inderdaad nog net voor het vlagmoment. Ach, nu studeert ie alweer bijna een jaar. Zit op kamers, wat vliegt de tijd.

IngridT

IngridT

07-06-2015 om 22:05 Topicstarter

Tja.

Zoon zal hier in zijn eentje het uur moeten uitzitten. Ik geef zelf les, en kan zo aan het einde vh schooljaar in de drukke weken vol proefwerken moeilijk een halve lesdag laten vervallen....

Maar ik ga er vanuit dat hij gewoon geslaagd is. Mag hij de vlag ophangen, en dan recht naar school om cijferlijsten te halen en even uit te razen met zijn klasgenoten. Kan ik mooi even taart halen......

Ingrid

Morele support?

Ingrid, kan je zoon je wel bellen ook al sta je les te geven? En/of is er iemand anders die bij je zoon kan zijn als hij de uitslag krijgt? Ook al gaan jullie er van uit dat hij gewoon geslaagd is, dan is het toch wel fijn om meteen iemand in de armen te kunnen vallen of telefonisch de vreugde te delen?

skik

Annie

Annie

10-06-2015 om 20:51

uit eten

Wij gaan morgen, als zoon geslaagd is, uit eten in zijn favoriete restaurant, ik versier het huis en we hebben speciaal een vlag en alle benodigdheden gekocht om buiten te hangen, waarschijnlijk met zijn oude schooltas, want zijn huidige gebruikt hij voor zijn werk. Hij werkt namelijk morgen het grootste deel van de dag, terwijl ik een halve dag vrij heb. Mocht hij niet geslaagd zijn, morgen, is er iemand thuis als hij thuis komt.

Dit weekend hebben we ook wat leuks op de agenda staan en ik hoop dat er ergens nog spontaan een feestje opduikt.

En nu eerst maar duimen dat hij morgen een positief bericht krijgt.

versieren

Hier gaat de vlag uit en ik heb allerlei versiersels gekocht. S'avonds zakken we met pizza onderuit op de bank en bij de koffie eten we taart die ze zelf gaat kopen. Ze heeft zelf eigenlijk tot 5 uur les, maar ze piept er tussenuit als de uitslag er is. Ze wordt op school op haar mobiel gebeld en belt me dan direct met de uitslag. Ik ben zelf echt stikzenuwachtig. Hopelijk bellen ze op tijd!

Monk

Monk

11-06-2015 om 14:22

Toen

Toen die van mij geslaagd waren ging de vlag uit met de tas er aan, gebak gehaald, kind laten kiezen wat of waar te eten, klein presentje en iedereen uitnodigen.
Vaak gingen ze die avond ook bij diverse vrienden langs om elkaar te feliciteren.
Oh en gegild van blijdschap...dat heb ik ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.