Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
San_1982

San_1982

29-10-2019 om 19:57

Wanneer ingrijpen?

De juf van mijn dochter 7 jaar groep 4 is voor de herfst vakantie met zwangerschaps verlof gegaan. Ze heeft nu maandag to met donderdag dus een invaljuf en op vrijdag een meester. En de eerte 2 dagen met deze invaljuf is het eigenlijk niet goed gegaan. Gisteren heeft ze al op de eerste dag voor straf op de gang moeten staan en vandaag al 2 keer. Dat vind ik toch wel zorgelijk aangezien ze vorig schooljaar in groep 3 maar 2 keer straf heeft gekregen. Heb er ook zoujuist met een andere moeder over gesproken en zij vertelde ook dat haar zoon ook al klaagd over de invaljuf.. Ze is streng en boos en ze schreeuwd ook naar de kinderen. Mijn man gaat donderdag toevallig mee als hulp ouder mee met schoolzwemmen. Dus hij gaat het in de gaten houden hoe haar houding is naar de kinderen. Maar het zit me toch niet lekker zal ik morgen even met de invaljuf praten of toch nog even afwachten?

V@@s

V@@s

29-10-2019 om 20:09

lijkt alsof

de kinderen de invaljuf een beetje aan het uitproberen zijn. Ik zou het even tijd geven.

Enna M.

Enna M.

29-10-2019 om 23:45

...en blij zijn dat er een invaller is wellicht?

Ik weet niet in welke regio je woont, maar misschien moet je ook maar blij zijn dat er een invaljuf is. Mijn zoon mist momenteel mogelijkerwijs al 3 dagen school vanwege de ellende in het onderwijs. Onlangs omdat de juf ziek was en er geen vervanger kon komen, en binnenkort de staking en de juf is ook nog niet beter.

Verder ben ik het eens met V@@s, wacht het af. En probeer niet teveel mee te gaan in de klachten van je kind over de invaljuf, maar praat er met haar over. Misschien haalt je dochter daadwerkelijk het bloed onder de nagels vandaan bij de juf en kan ze een beetje lief zijn voor de juf? Dan wordt die vast ook minder streng.

Floria

Floria

30-10-2019 om 07:29

Wat zeg je tegen je kind?

als jouw kind vorig jaar ook al twee keer straf heeft gehad van een blijkbaar aardigere juf, aan wie ligt het dan?

Ik zou je kind zeggen dat het zich gedraagt.

(En nee, niet ieder kind krijgt 'maar' twee keer per jar straf. Sommige kinderen zelfs nooit.)

Mijntje

Mijntje

30-10-2019 om 09:31

ik zei altijd

dat juffen in het begin altijd wat strenger zijn. Later wordt dat beter als iedereen gewend is aan elkaar.

Dees

Dees

30-10-2019 om 10:02

Minstens een maand

Ik zou het minstens een maand afwachten en hopen dat je dochter dan begrijpt dat een andere juf andere regels kan hebben. Gaat het dan nog niet goed dan zou ik eens vragen aan de juf wat je dochter volgend haar fout doet waarvoor ze zo vaak straf heeft.

Een maand echte les dus ongeveer 4 volle weken.

San_1982

San_1982

30-10-2019 om 13:58

Ter info

Ik zal even reageren op de racties. Tuurlijk ben ik samen met de andere ouders blij dat er een vaste inval is gevonden. Deze inval juf valt ook meer in op school. Haar zoon zit nu ook bij mijn zoon in de klas en haar dochter zit nu net op de middelbare school. Deze invaljuf heeft ook een reputatie dat ze streng is en snel boos wordt en heel snel straf geeft. Flora tuurlijk zijn er kinderen die nooit straf krijgen op school want mijn zoon 9 jaar groep 6 heeft tot nu toe ook nooit straf gekregen op school. Mijn dochter is ook bijdehand en ook echt een kwebbeltante. Ik zal het even een paar weken aan kijken en ook aan mijn dochter ook duidelijk maken dat ze niet altijd kan kwebbelen. in de klas. Wil ook gewoon dat het geen rot schooljaar wordt met veel straf en strafwerk schrijven. Want helaas heb ik dat ook een rotjaar meegemaakt als kind en toevallig was dat ook in groep 4. Mijn man gaat iedergeval morgen mee met schoolzwemmen, dus hij maakt alles mee van de busreis naar het zwembad en terug. En ook in het zwembad.

Astrid

Astrid

01-11-2019 om 00:45

Als de regel

Als de regel heel simpel en duidelijk/logisch(!) is, namelijk: niet kletsen, dan is het enige dat ze niet hoeft te doen: kletsen. Doet ze dat wel dan is de juf niet streng maar zij ongehoorzaam.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.