Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Molleke

Molleke

14-03-2014 om 11:27

Wanneer aanvraag voor schooldag vrij vragen?

Half mei zijn we de hele dag uitgenodigd om de bruiloft van mijn nicht bij te wonen. Ik wil hier officeel vrij voor vragen (1 kind BO en 1 kind VO) maar wanneer dien ik dat in? Ik zat te denken aan zo'n 4 weken van te voren. is dat te vroeg, te laat?. Ik heb echt geen idee.

dalarna

dalarna

14-03-2014 om 11:31

Waarom wachten? Gewoon aanvragen nu.

belle mara

belle mara

14-03-2014 om 11:34

waarom niet nu

Ik heb voor mijn dochter vrij gevraagd voor september. Waarschijnlijk krijgen we binnen twee weken een reactie.

Nu is het in ons geval dat we haar ook nog voor een congres aan moeten melden, dus tijdig aanvragen was wel nodig.

Maar tot nu toe (vier keer) heb ik het altijd aangevraagd zodra ik wist dat we een vrije dag nodig hadden. En ik ben nog nooit op een termijn gewezen.

Nu op het voortgezet onderwijs moet heb vroegtijdig aangevraagd moet worden. Omdat het loket de beslissing niet zelf mag nemen. De aanvraag gaat dus de school nog even door. Er wordt ook gekeken of er nog een opdracht aangehangen wordt.

Molleke

Molleke

14-03-2014 om 11:41

Dank voor de heldere reacties. Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik nog wacht Wat ik al zei, ik heb echt geen idee. Maar goed, ik ga komend weekend even een mailtje uit doen. Ik denk zelf dat ze er niet zo moelijk over gaan doen maar ik ben wel heel benieuwd omdat ik hier weleens andere verhalen lees.

Bedankt!

Rafelkap

Rafelkap

14-03-2014 om 11:48

persoonlijk

Ja, hier doen scholen (iig BO) wel moeilijk over. Omdat het de bruiloft is van een nicht, een iets 'verdere verwante', soms ook in het buitenland waardoor er meerdere dagen vrij moet worden genomen.
Ik vrees dat je het uitstelt omdat je bang bent voor een nee

Maar ik zou het persoonlijk doen. Niet per mail. Of anders per telefoon. Een mail afwimpelen is sneller en makkelijker dan een vriendelijke mevrouw

Molleke

Molleke

14-03-2014 om 11:54

Rafelkap

Ik ga i.i.g. een mail sturen naar de mentor van mijn oudste. Is een hele geschikte man maar goed, hij gaat er vast niet alleen over. Vwb. de BO. het gaat hier om een dorpsschool en ik weet zo van om mij heen dat er meerdere een keer een verlofdag hebben gekregen voor diverse dingen. Het gaat hier om 1 dag maar het is inderdaad "verder aanverwant". Ik ga het voor de jongste even persoonlijk melden. Woensdag ben ik vrij en dan ga ik eens informeren. Ik ben (denk ik) niet bang voor een nee. Juist net andersom dus ik kan nog weleens van de koude kermis thuiskomen gezien de verhalen hier. We zullen het zien. Laat het nog wel even weten na woensdag.

Dit zouden ze meer moeten hebben....

Mijn zoon, VMBO, krijgt elk jaar een aantal snipperdagen, die hij naar eigen inzicht in mag zetten: aanvraag - 2 dagen van te voren.
Een aantal dagen vallen onder verboden dagen.
Voor de rest is hij volledig vrij om daarover te beslissen.

Extra werkzaamheden, zoals helpen bij open dagen, leveren hem ook snipperuren op. Geweldig systeem, ook dit is een les voor het latere bedrijfsleven. Hoe ga je met je vrije dagen om.

amk

amk

14-03-2014 om 14:43

formulier

hier hebben ze er een formulier voor op de website staan dat je mailt naar de locatiedirecteur die dan ook de beslissing moet nemen.

Ofwel kijk eens op de website van de school of er een formulier voor is of een protocol

jasam

Snipperdagen voor scholieren, ik ben al jaren een voorstander. Ik wist niet dat er al scholen waren die dit doen. Prima oplossing voor die enkele keer dat je een dag buiten de reguliere vrije dagen ( vakantie ) wilt hebben.

Ilva

Ilva

14-03-2014 om 16:43

snipperdagen

Dat hadden wij op de MEAO al. Die uren moest je trouwens ook gebruiken voor tandarts bezoek e.d. Zolang je niet boven die uren uitkwamen was het geen probleem, daar boven moest je op gesprek komen. Werkte prima.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-03-2014 om 17:41

6 weken

Hier staat in de schoolgids (bs) dat bijzonder verlof minimaal 6 weken van tevoren moet worden aangevraagt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.