Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Siena44

Siena44

08-02-2015 om 22:20

waarom voorgelezen cito toetsen groep 5

Mijn dochter zit in groep 5. Ze is heel zwak met spelling maar lezen is niet heel slecht. Ze heeft midden groep 5 gehaald. Het verbaasd mij dat ze, net zoals de dyslectische kinderen de cito toetsen voorgelezen krijgt. Ik vraag mij af of dit wel goed voor haar is. Lezen is niet het probleem maar spelling. Mogen ze dit wel doen bij niet dyslectisch geteste kinderen. Ze is nogal snel afgeleid. Aangezien het tempo van voorlezen heel langzaam gaat lijkt het me eerder nog moeilijker voor haar om op te letten en geconcentreerd te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Tango

Tango

10-02-2015 om 21:04

Op school vragen

Deze vraag zal je toch echt op school moeten stellen. Doen ze dit bij heel groep 5 of alleen bij kinderen met moeite met lezen/spelling?
Wat vind je dochter er zelf van?
Hier een zoon met dyslexie die inderdaad een aantal toetsen, rekenen en begrijpend lezen, voorgelezen krijgt. Hij doet er er heel goed op, scoorde bijvoorbeeld een A op begrijpend lezen waar hij voorheen meestal een E scoorde. Volgens mij wordt het bij ons op school bij meerdere kinderen gedaan, ook als ze geen diagnose dyslexie hebben maar er wel baat bij hebben. Maar ik zou het dus gewoon navragen want wij weten niet wat de motivatie van jullie school is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.