Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Drs. P

Drs. P

15-12-2015 om 20:17

Vwo 5 en 6 in 1 jaar

Hoihoi,

Is het mogelijk om vwo 5 en 6 in één jaar te doen? Mijn zoon heeft hier interesse in, maar op Google kon ik niet vinden of dit wettelijk mogelijk was. Weet iemand hier meer vanaf?

Overleg met school.

Net zoals op de bs zal dit per school verschillen en met andere eisen. Ik vermoed dat het wettelijk geen probleem zal zijn zolang leerling voldoet aan de exameneisen, die liggen wel vast.

Als je zoekt op internet

http://wetten.overheid.nl/BWBR0036965/geldigheidsdatum_02-12-2015

Ik heb ingetikt: "vo versnellen wet" , op google.
Er komen wel wat sites tevoorschijn.

Drs. P

Drs. P

15-12-2015 om 21:07

Volgens mij geldt die wet niet

want daar gaat het om vwo 3 overslaan, en meteen overgaan naar vwo 4 (profieldeel).

Jamie

Jamie

15-12-2015 om 21:10

ja hoor dat kan

bij Luzac, moet je ook een zac geld mee nemen.

Marie

Marie

15-12-2015 om 23:49

Overleggen met school

Volgens mij is daar niet iets wettelijks voor. Je bent afhankelijk van de welwillendheid van de school. De leerkrachten moeten het extra werk ook zien zitten. Dat geldt zowel voor je zoon als de leerkrachten.
Trouwens ik weet van een meisje dat een paar jaar geleden 4 en 5 VWO in één jaar gedaan heeft. School wilde het wel proberen (ze was de eerste) en het is gelukt.

Moni

Moni

16-12-2015 om 11:33

Via het volwassenonderwijs?

Maar dan moet school meewerken dat hij daar naartoe gaat.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-12-2015 om 14:19

eindexamen VWO

Ik weet het niet zeker maar het lijkt mij wel als een school dit zo kan regelen qua onderwijs. Op diverse scholen (ook op de school van mijn zoon) is het in ieder geval wel mogelijk om voor bepaalde vakken vervroegd eindexamen te doen in 5 VWO en dan voorbereidende colleges te volgen aan een universiteit. Kijk eens hier: http://www.begaafdheidsprofielscholen.nl/

Annon

Annon

16-12-2015 om 17:46

Ja het mag

maar dat wil niet zeggen dat scholen verplicht zijn om het mogelijk te maken. Je bent dus afhankelijk van de welwillendheid van school.

het kan, maar school moet willen

Hoi,

het kan 2 jaar in een. Ik ken meerder kinderen die op VWO "klassen" dubbel hebben gedaan. Zelf een leerling die in april is begonnen om 5 vwo erbij te doen in 4 en is direct doorgestroomd naar 6. Enige is dat examen stof jaar tot jaar verschilt. Dus is het even opletten dat hij niets mist.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.