Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Jinx

Jinx

09-07-2016 om 19:21

Vriendin wil wisselen van school

Mijn kind heeft een goede vriendin die wil gaan wisselen van school. Mijn kind is hier erg verdrietig om. Het meisje weet nog niet zeker of ze echt wilt gaan wisselen. Hierom wilde ik even vragen tot wanneer wisselen van school mogelijk is, aangezien we nu al bijna aan het einde van hetschooljaar (middelbare school) zitten.
M. V. G.

bieb63

bieb63

09-07-2016 om 19:40

Jinx

Best sneu voor je dochter. Maar wat wil je verder? Ik zou zeggen, afwachten of het wel of niet gebeurt. En dan is het zoals het is.

Jinx

Jinx

09-07-2016 om 21:37

Bieb63

Tsja, ik wil weten tot wanneer het wisselen van school mogelijk is. Kan dit tot het einde van de zomervakantie of tot het einde van het schooljaar?

wisselaar

wisselaar

09-07-2016 om 21:52

hangt van de school af.

Ik denk dat dat van de school afhangt, maar dat de meesten het wel voor de zomervakantie rond zouden willen hebben en dat er tijdens de zomervakantie geen personeel werkt om dit te regelen. Mijn kind gaat na de zomervakantie naar een andere school. We hebben dit ongeveer een maand geleden geregeld, de nieuwe school gaf toen aan dat we niet te lang moesten wachten met beslissen want dat de klassen bijna vol zaten. Aan de andere kant zijn er bij mijn kind op school gedurende het jaar ook een paar kinderen naar een andere school gegaan, dus ook al zou het nu niet meer lukken meteen na de zomervakantie, dat wil niet automatisch zeggen dat je dan meteen van de zorg af bent.

Sterkte ermee! Is inderdaad niet leuk voor je dochter.

Waarom?

Overweeg je soms je dochter ook te wisselen van school omdat de andere school mogelijk een verbetering betekent en wil je weten hoeveel tijd er voor jullie over blijft om die keuze alsnog te maken?
Heeft de vriendin een goede reden om te wisselen?

Aan de andere kant komt je vraag m.i. wat vreemd over. Het lijkt net of je hoopt dat de vriendin wegens tijdgebrek niet meer kan wisselen. Dat zou best sneu zijn voor die vriendin want die maakt een eventuele wissel ook niet zonder reden.

Wisselen kan altijd.

In overleg kan er altijd gewisseld worden. Het is maar net of er plek is in een klas, de reden, flexibiliteit van de school enz.

Je dochter.

Natuurlijk is het vervelend dat je dochter verdrietig is, maar als de vriendin liever wisselt dan zal ze dat moeten accepteren, misschien zelfs aanmoedigen. Vriendinnen zijn er ook om je te steunen in je keuzes toch?

bieb63

bieb63

10-07-2016 om 20:42

ik denk

dat je zelf wel kunt bedenken 'alles kan, alles is mogelijk', maar niet iets wat voor alle partijen fijn is als dat met aanvang nieuw schooljaar gebeurt. School wil dan graag alles op orde hebben (voor zichzelf en voor de leerlingen), zoals roosters, invoeren in computersystemen, budgetten, enz enz. Van school wisselen komt niet opzetten als poepen. Dat ontstaat in de loop van een schooljaar. En dan ofwel, je oriënteert je op een andere school, je oriënteert je en schrijft je in voor het nieuwe schooljaar. Ofwel, bij een acute situatie, orienteer je je op een andere school en stroomt kind, indien mogelijk halverwege in. Maar IN de zomervakantie zoiets regelen is niet logisch en ook niet wenselijk voor alle partijen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.