Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mar

Mar

25-01-2016 om 20:04

Vragen over LWOO

Voor een vriendin vraag ik het volgende: zij heeft een dochter van twaalf die waarschijnlijk het advies 'kader' gaat krijgen. Dat betekent dat zij niet naar de school van haar keuze kan waar haar beide broers op zitten. Tenzij ze een indicatie voor LWOO heeft. Dan valt er over te praten. Die vriendin zit best knijp: midden in een scheiding met een niet medewerkende (bijna) ex echtgenoot die ook nog eens alcoholist is. Iets wat het gezin al jarenlang schaadt. Vandaar dat ik haar een beetje wil helpen.
Ik heb al gezin dat het meisje op zich in aanmerking kan komen voor LWOO: ze heeft een leerachterstand, sociaal-emotionele problemen, diagnose ADD. Hoogte van het iq weet ik niet. Schat tussen 90 en 105 op dit moment.
Mijn vragen: wie vraagt de indicatie voor het LWOO aan? En op welk moment?

bedankt alvast, Mar

Aanmelden

Ik zou alvast naar de beoogde school gaan, waar de broers op zitten, en daar vragen hoe je aanlegt dat je dochter aan een indicatie komt voor LWOO. Als dat de school is waar je haar wil hebben. Daar is de informatie het meest up to date. En je hebt vast een opening voor contact.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.