Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Marjolein

Marjolein

13-02-2015 om 15:13

Vragen over inschrijven studie op Studielink?

Zoon was zich aan het inschrijven via studielink, daar moet je je vakken invullen.
Je kunt o.a. kiezen uit lichamelijke opvoeding gd en lichamelijke opvoeding 2, dat laatste heeft hij niet. dus maar ingevuld: LO gd, maar wat is gd?

En waar kun je je combinatie cijfer of PWS invullen?
Vul je dat in bij Maatschappijleer?
Of kan dat niet?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Sawo

Sawo

13-02-2015 om 20:02

Gd is gemeenschappelijk deel dus het verplichte deel van de lichamelijke opvoeding.
Groet
Saar

Marjolein

Marjolein

15-02-2015 om 15:11

En Profielwerkstuk?

Dankjewel Saar!!

Staat nog open de vraag over Maatschappijleer en profielwerkstuk.
Dit wordt dacht ik op deze school een combinatiecijfer.
Bij studielink zie ik alleen maatschappijleer staan?
Waar kun je dan het combinatiecijfer kwijt?

Sawo

Sawo

15-02-2015 om 20:04

van studielink

Het cijfer behorende bij het profielwerkstuk kan niet (hoeft niet) in Studielink worden geregistreerd. Het profielwerkstuk komt dan ook niet voor in het overzicht met de selecteren vakken.

Het is in Studielink niet mogelijk om een los combinatiecijfer in te vullen. Neem de cijfers over van de vakken op de cijferlijst die het combinatiecijfer vormen.

Voorbeeld: Het cijfer behorende bij het combinatievak wordt samengesteld uit een gemiddelde van de vakken; Maatschappijleer (cijfer: 7), Algemene Natuurwetenschappen (cijfer: 9), Engels (cijfer: 6) en Levensbeschouwelijke vorming (cijfer: 7). Voor de registratie in Studielink is het nu alleen mogelijk om deze vier vakken te selecteren en de bijbehorende cijfers; 7, 9, 6 en 7 in te vullen.

Kom je er met behulp van de VRAAGbaak niet uit? Dan kan jouw (toekomstige) hogeschool of universiteit je verder helpen.

Marjolein

Marjolein

16-02-2015 om 10:48

Tsja

Dank voor het meedenken Sawo.

Maar dat lukt helaas niet: Het combinatiecijfer wordt samengesteld uit Maatschappijleer en het PWS, dit zou dus volgens jouw tip moeten worden ingevuld bij Maatschappijleer en het Profielwerkstuk. Alleen Maatschappijleer staat op studielink als vak. Dus kun je het cijfer niet invullen.

Hadewich

Hadewich

16-02-2015 om 11:03

Niet voor iedere studie?

Mijn kind heeft zich in december ingeschreven via studielink, maar moest helemaal geen cijfers invullen. Die zijn ook nog lang niet allemaal bekend. Hangt het van de studie af of er cijfers ingevuld moeten worden?

Marjolein

Marjolein

18-02-2015 om 19:00

Cijfers hoeven nu nog niet ingevuld

maar straks wel.

En omdat er geen uitleg over te vinden was, behalve die Sawo en ik hadden gevonden in de vraagbaak, stelde ik de vraag hier alvast.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.