Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Vraag rekenmachine

Voor zoon (brugklas) moet ik de Casio fx-82ES Natural display kopen. Nu vind ik alleen maar de Casio fx-82ES Plus. Is er een verschil tussen beide rekenmachines, of is de plus gewoon een opvolger van de Natural display?
Op (oude)afbeeldingen zie ik dat er op de voorgeschreven machine ook de woorden natural display staan, en op de plus staat natural VPAM (?). Uiterlijk is er dus een klein verschil, maar doen ze hetzelfde?

Mijn ervaring

Is dat in de onderbouw het allemaal niet zo nauw komt qua type.

In de bovenbouw is het anders....grafische rekenmachines zijn best ingewikkelde dingen, en dan is he voor docent en leerlingen wel praktischer als iedereen precies dezelfde heeft.

Ik zou hem gewoon kopen.

Ingrid

En om je. Vraag te beantwoorden....

Wsch moet je uren door de gebruiksaanwijzing wroeten om er achter te komen wat het verschil is met die andere versie. Zou zelfs iets kunnen zijn als lager energiegebruik, of beter afleesbare display. Wat dus geen moer met gebruik te maken heeft.

Even wat gegoogled

http://www.casio-educatie.nl/download/tips_teachers/fx-82ES_Instellen-En-Verschil.pdf

Dus wat enkele kleine verschiilen zoals meer geheugen.
Wat prettig is van de natural display( VPAM) , is de natuurlijke funtienotering bij oa worteltrekken en breuken. Zo is op een scherm sneller te zien of de formule juist is aangebracht. Bij oudere modellen moet men zo stoeien met haakjes.
De antwoorden zijn ook als breuk 1/6 of als wortel, ipv onherkenbare getallen zoals 0',166666 .
Volgens mij zijn natural display en vpam hetzelfde.

Anneque

Anneque

27-07-2015 om 15:17 Topicstarter

oké thnx!

heb hem besteld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.