Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Knuiffie

Knuiffie

28-04-2015 om 12:58

Vraag over sites om te oefenen

Met mijn dochter (groep 6) gaat het niet zo goed op school. Ze heeft moeite met verschillende onderdelen en scoort grillig en dan vaak naar de onderkant dan naar de bovenkant. Ze is nogal een dromer en dit heeft er zeker mee te maken. School denkt dat er ook meer in zit dan dat er uitkomt. Denken wij ook maar ja, blijft lastig. Haar IQ is gemiddeld. Binnenkort wordt ze getest op dyslexie. Hopelijk weten wij voor de zomervakantie meer. Nu ben ik thuis met haar aan het oefenen en heb een paar maanden geleden de programma's rekentuin en taalzee aangeschaft. Op zich gaat dit goed maar dochter houdt er niet van dat er een tijdslimiet op zit om het antwoord te geven. Hier lijkt ze wat zenuwachtig door te worden. Dit leidt af en toe tot frustraties. Ik vind het zelf ook wel jammer want ik zit er naast en soms wil ik dan wat uitleggen maar dan is het alweer voorbij. Nu zit ik zo te kijken op internet voor een ander programma en kwam op taal-oefenen en rekenen-oefenen. Volgens mij zit hier geen tijdslimiet op. Heeft iemand ervaring met deze pakketten? En is het inderdaad zo dat er geen tijdslimiet op zit? De oefeningen zelf zien er wel saaier uit dan Rekentuin/taalzee moet ik zeggen. Is dit ook zo als je het pakket koopt? Of hebben jullie andere tips voor (betaalde maar ook weer niet te dure) sites om het oefenen te bevorderen maar zonder dat je een antwoord binnen een bepaalde tijd moet geven. Oja en stel dat ze dyslexie heeft. Is de site taal-oefenen etc. wel geschikt om daar mee te oefenen of hebben jullie daar ook nog tips over?. Kortom, wie helpt mij op weg?!

Knuiffie

Knuiffie

01-05-2015 om 09:27

Niemand?

Jammer.....

Theekopje

Theekopje

01-05-2015 om 12:37

Werkwoordspelling

Voor werkwoordspelling zijn diverse gratis oefensites. Als dat is wat je zoekt. Heb ze nu niet bij de hand maar met Google vind je ze wel. Ze zijn saai maar er is wel veel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.