Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ilva

Ilva

25-11-2013 om 20:50

Voorlopig schooladvies

Mijn zoon heeft een voorlopig schooladvies gekregen VWO/havo. Ik vind dit zo vreemd. Havo/VWO lijkt me logischer hoewel hij volgens mij een overduidelijk VWO kind is. Altijd A's gescoord. Nooit problemen met de lesstof. Altijd pluswerk gedaan en werkt ook nog snel (oudste werkt juist langzaam, maar zit ook op het VWO). Morgenochtend hebben we het 10 min. gesprek maar misschien is hier iemand die ook ooit eens zo'n advies voor zijn/haar kind heeft gehad.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-11-2013 om 21:17

lol

Lijkt mij dat het gewoon hetzelfde betekend?

Ilva

Ilva

25-11-2013 om 21:29

Enige in de klas

Hij is de enige in de klas (voor zover bekend) die VWO/havo heeft de rest heeft havo/VWO (of iets heel anders natuurlijk. Bevriende lerares (van een andere school) heeft het ook nog nooit geadviseerd. En zij heeft toch vaak een groep 8 gehad. Zij vond het ook vreemd. Ben benieuwd wat de leraar er morgen over te zeggen heeft.

Katniss

Katniss

25-11-2013 om 21:34

Vreemd inderdaad

Als er geen goede verklaring voor komt, zou ik erop inzetten om een vwo-advies te krijgen. Altijd A's, tempo en pluswerk zou gewoon vwo moeten worden.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-11-2013 om 21:47

Jamaar

een havo/VWO advies betekend toch dat je in principe naar een combinatieklas gaat? Of hoe dat dan ook wordt genoemd. Van een VWO/havo klas heb ik nog nooit gehoord. Het is toch ook Kader/TL en niet andersom?

Of hebben ze met dit advies willen aangeven dat het VWO is met een twijfeltje richting Havo?

Suze

Suze

25-11-2013 om 22:45

Net als Katniss

Ik zou een toelichting vragen en als het niet overtuigend is, vragen om het definitieve advies VWO te maken. Aangeven dat jullie dat echt willen omdat jullie denkend dat dat bij jullie kind past.

Als je kind geschikt is voor het VWO kan je beter een puur VWO advies hebben (en natuurlijk ook resultaten van Cito Entree en Cito volgsysteem op VWO-niveau. Een VWO/havo (of Havo/VWO) advies kan dan nadelig werken.

Het is wel handig als je zelf argumenten op een rij zet (brede interesse, veel verschillende dingen doen, makkelijk leren, goede resultaten, zelfstandig werken, nog makkelijker/sneller lerend dan oudste die ook met gemak VWO doet...) - iets positiever formulerend is handig , om de docent duidelijk te maken dat kind toch echt een VWO kind is.

Inzetten op VWO is veiliger dan kind naar Havo/vwo klas te laten gaan, waar het boven het maaiveld uit moet steken en vaak meer dan 7,5 gemiddeld moet halen om naar 2 VWO te gaan. En misschien wil het wel gymnasium doen, en dat is dan vaak niet meer mogelijk.

Ilva

Ilva

26-11-2013 om 10:52

Gesprek gehad

Vanochtend gesprek gehad met de leraar. Leraar: Nee, natuurlijk is het een VWO kind maar hij is soms wat slordig en maakt dan fouten die hij niet meer zou moeten maken. Het was een soort 'waarschuwing'. En hij was er ook van overtuigt dat zoon een goede cito zal maken. En hij kon makkelijk naar de school van zijn keuze (school met alleen VWO). Maar vaak maakt hij er een wedstrijdje van samen met andere a.s. VWO'er in de klas en daardoor gaat hij foutjes maken. Ja, die competitie die kennen we wel want dat heeft hij ook met z'n oudere broer. Even goed aanspreken dus en dan komt het allemaal goed. Hij krijgt gewoon een VWO advies.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.