Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mamsie

Mamsie

23-06-2017 om 17:47

Voorlopig advies?

Onze zoon zit in groep 7 en heeft veel moeite met rekenen. Andere vakken gaan goed.

Laatste cito's:
Rekenen: D
Begrijpend lezen: hoge B
Spelling: hoge B
Woordenschat: A
DMT: A

Komende week voorlopig advies. Waar moeten we ons op instellen? We weten het zelf niet, eigenlijk.
Hij gaat graag naar school voor de gezelligheid, maar concentratie en werkhouding zijn niet geweldig. En voor rekenen is hij echt bang dat hij het niet kan...

Groot verschil

Wat een groot verschil tussen de taalkant en het rekenen. Wat gaat er mis? Hebben ze daar op school al eens goed naar gekeken? Ik denk dat ik me daar op zou richten, misschien RT? En die persoon laten kijken of er meer in zit en wat de oorzaak van dit verschil is? Als het kan zou ik dit zelf regelen en ook snel. Op school duurt dit te lang.

Annel Sophie

Annel Sophie

23-06-2017 om 21:37

TL?

Er van uitgaande dat de hoge B voor begrijpend lezen een II is en de D voor rekenen een IV, dan is dat gemiddeld een III. Dan vermoed ik TL-advies.

Jan

Jan

23-06-2017 om 21:47

Tl of kader

Ligt een beetje aan de leerkracht. Maar ik denk nu kader. Scholenvschroeven het liever volgend jaar op dan dat ze het verlagen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.