Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
moeders

moeders

19-03-2015 om 15:23

voor de examenkandidaten,gaan ze examen training doen?

Dochter gaat dit jaar examen mavo doen en wil ondanks dat ze er prima voorstaat,toch voor twee vakken een examentraining gaan doen.
Vinden wij prima,ze is een beetje faalangstig en het lijkt me prima voor haar zelfvertrouwen.
Vanuit school is er geen enkele vorm van extra lessen of iets dergelijks. Na de laatste pta week in april hebben ze nog een kleine twee weken les waarin ze vast aandacht besteden aan het examen ,maar geen bijles oid.
Gaan jullie examen kinderen extra trainingen volgen? Gewoon benieuwd hoe het bij andere gaat.

Hadewich

Hadewich

19-03-2015 om 15:48

Nee

Mijn oudste heeft vanaf maandag de laatste SE-week, t/m 1 april. Daarna hebben ze tot de meivakantie alleen nog les van leraren die examens willen oefenen met de leerlingen. Mijn kind staat er redelijk voor en gaat het wel redden. We gaan geen extra training doen.

Moni

Moni

19-03-2015 om 17:36

Hier wel training

Oudste zit in 6 GYM. School verzorgt examentrainingen die facultatief zijn, behalve als de leraar vindt dat je ze echt moet volgend. Dan zijn ze verplicht.

Marjolein

Marjolein

30-03-2015 om 21:27

Ja hoor, maar ligt aan het kind

Zowel prive als op school wordt er geoefend geoefend geoefend.
Maar ja, hier een zoon met grote ambitie en hele ernstige dyslexie. Hij wil hulp, dus regelen we dat.

Nog eentje in huis, die alle hulp categorisch weigert en liever onvoldoendes haalt dan extra hulp te accepteren. Dus dan niet... Ligt aan het kind.

Fiorucci

Fiorucci

30-03-2015 om 22:06

op school

Alhier zijn verplichte examentrainingen op school.

mirreke

mirreke

31-03-2015 om 12:14

Hier ook op school

wordt vanuit school aangeboden. Ik neem aan verplicht, want valt onder schooluren en is gewoon ingeroosterd.

Of we op vrijwillige basis even bijna 100 euro per kind willen bijdragen...

Bijles en examentraining

Omdat mijn dochter hoog wilde scoren in verband met een lotingsstudie, heeft ze zowel bijles via het huiswerkinstituut waar mijn zoon heen gaat, als examentraining gevolgd.
Een uur bijles was veel effectiever dan een hele dag examentraining. Er werden fouten gemaakt bij de examentraining, gelukkig had ze dat door dankzij de bijles. Ik vertyp me telkens tot blijles, maar dat was het wel.

Tihama

Tihama

31-03-2015 om 20:03

Geregeld door school

Hier op school (6 VWO) organiseert de school examentrainingen en die zijn verplicht. Sinds vorige week elke dag van 14-17 uur. Afhankelijk van je vakkenpakket ben je dan 2 of 3 keer per week bezig.

Over een paar weken is er nog een paar dagen die de school op vrijwillige basis via Lyceo regelt.

Zoon staat er goed voor, dus hij doet niets naast de verplichte trainingen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.