Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

voor de Amsterdammers: iemand recente ervaring met Day a Week School?

Mijn zoon mag gaan meedoen aan de Day a Week School. Op korte termijn gaan wij als ouders naar een voorlichtingsbijeenkomst, maar ik ben nu al nieuwsgierig. Zijn er forummers die een kind op de DAWS hebben (gehad)? Hoe beviel het?

Groeten,

Temet

ADAWS

Volgens mij zat Liora haar zoon daar op. Liora post hier niet meer, maar misschien weet jij nog wel hoe ze echt heet en kan je haar via facebook o.i.d. benaderen.

Ik zou willen dat we zoiets in Rotterdam ook hadden, al was het maar om een dag per week van je gewone school weg te zijn.

skik

Temet

Temet

27-11-2014 om 16:27 Topicstarter

Skik

ja, ik dacht ook al dat Liora het erover had gehad. Ik ken haar trouwens alleen maar als Liora (en ik zit niet op facebook).

Hopelijk meldt zich nog iemand. Het klinkt inderdaad erg leuk, zoon heeft er ook al zin in.

Groeten,

Temet

Mijn kind heeft vanaf groep viijf tot en met groep acht op de Day a Week school gezeten. Het begon met 75 geselecteerde kinderen van deelnemende basisscholen in Amsterdam. UvA Firenze (tegenwoordig UvA minds) begeleidde het in het begin. inmiddels is de capaciteit flink uitgebreid en het aantal deelnemende basisscholen in Amsterdam ook.
Mijn kind had een hele goede juf en een leuke groep. Hij moest wel een dag in de week naar een andere school, gelukkig ook in de buurt, maar dat was logistiek met meerdere kinderen soms wel lastig vanwege afwijkende schooltijden. Het leren gaat 'bottom up' ipv 'top down'. De dag begint met een soort raadsel/puzzel opdracht dat ze gezamelijk mogen oplossen. Ik herinner met nog een opdracht over het vullen van een vliegtuig met passagiers. Verder doen ze wiskunde, vreemde talen (Chinese kaligrafie en Latijn gramatica kan ik me nog herinneren) en regelmatig projecten buiten de deur, zo hebben bijv. meegedacht over het schoon en veilighouden van het park in de buurt.
Mijn kind genoot van die dag met 'gelijkgestemden' en hij genoot ook van zijn eigen vertrouwde groep. Het enige dat hij jammer vond is dat hij in groep 8 in december al afscheid moest nemen van de DaW. In janauri start dan een nieuwe groep. Juist die laatste maanden in groep acht zijn weinig uitdagend. Als je op de site kijkt van het ABC in Amsterdam vind je een eigen pagina van DaW en krantenartikelen, dan krijg je een goede indruk.

amk

amk

28-11-2014 om 14:04

Temet

ik heb haar wel op facebook gehad.
Kan haar nog wel een berichtje sturen als je dat wilt?

Dat ze hier weer eens moet komen kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.