Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Luna

Luna

18-03-2014 om 20:23

VO school vraagt bankrekeningnummer?

Mijn zoon zit in groep 8 en gaat dus volgend jaar naar het VO. Binnenkort hebben wij het adviesgesprek. De leerkracht geeft aan dat we ons bankrekeningnummer door moeten geven omdat de VO scholen dat vragen. Is dit tegenwoordig gebruikelijk? Toen onze dochter een paar jaar geleden naar het VO ging werd dit niet gevraagd. De enige kosten die je hebt zijn de vrijwillige kosten, dus waar hebben ze dat nummer voor nodig?

Luna

Katniss

Katniss

18-03-2014 om 20:27

Automatische incasso

Ik betaal de (eigenlijk vrijwillige, maar ze zetten je behoorlijk onder druk) bijdragen altijd in delen. Dat kan alleen als je automatisch laat incasseren.

Gebruikelijk versus verplicht

Gebruikelijk is het vast, het vragen van het bankrekeningnummer. Verplicht niet. Onderwijs is gratis voor leerplichtige leerlingen en inschrijving mag niet afhankelijk zijn van (toezegging) tot betaling van de vrijwillige bijdrage.

skik

dan geef je toch gewoon een ander nummer op?

Nou heb ik het bij scholen nog niet meegemaakt, maar als mij naar gegevens wordt gevraagd die ik eigenlijk niet wens te verstrekken, terwijl ik geen tijd voor/zin in een discussie heb, dan lieg ik gewoon de boel bij elkaar. Zo geef ik aan opdringerige types desgevraagd een mij bekend faxnummer als telefoonnummer, om maar eens wat te noemen. Je kan best een bankrekeningnummer verzinnen, of een bestaand nummer noemen. Dat van de belastingdienst bijvoorbeeld.

Ik vind het ook grote onzin. Als de school meent iets van jou tegoed te hebben dan kan men een nota sturen en dan ben je waarachtig mans genoeg om het verschuldigde bedrag over te maken.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.