Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Phryne Fisher

Phryne Fisher

13-04-2020 om 16:40

Vlag uit bij behalen vervolgopleiding?

Hebben jullie de vlag uitgehangen toen je kind was geslaagd voor een mbo-, hbo- of wo-opleiding? En nog iets anders erbij om te laten zien dat het niet om de middelbare school gaat maar om een vervolgopleiding?

Tijgeroog

Tijgeroog

13-04-2020 om 17:00

Ja en nee

Niet bij m’n kind, maar indertijd bij mezelf. Vlag uit en tas eraan. Ik was er erg blij mee en vond dat ik helemaal verdiend had om de vlag uit te hangen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

13-04-2020 om 17:05

Hahaha

Ja, toen ik mijn doctoraal haalde, heb ik bij mijn ouders de vlag uitgehangen. Met tas. Kreeg ook nog een vermelding in de krant. Zoals dat in die tijd ook nog gebeurde met de geslaagden van de middelbare school.

Dees

Dees

13-04-2020 om 17:25

Waarom

Bij mij alleen de vlag bij behalem mbo, HBO en post HBO en post master.

Waarom zou je er iets anders bij hangen? Het gaat om de trots op het behalen van een diploma toch? Niet om het uitsteken van anders ogen dat het niet alleen maar middelbare is.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

13-04-2020 om 18:16

Dees

Het leek me handiger zodat de buren weten dat ze de oudste moeten feliciteren en niet mijn jongste. Die is pas volgend jaar aan de beurt en dan hangt er een rugzak naast de vlag.

Triva

Triva

13-04-2020 om 18:19

ach

En hoe wil je dat precies duidelijk maken en weten die buren dat ook? Je kunt wel iets verzinnen maar of dat signaal duidelijk is en of ze dat uberhaupt zien is een ander verhaal. Het wordt alleen maar duidelijk met een spandoek met de naam van je oudste en wat die heeft gehaald. Of dat nodig is en wenselijk is, is de vraag.

Janeway

Janeway

13-04-2020 om 18:21

ja hoor

Gewoon met tas. Een paar weken na haar broer die geslaagd was voor het middelbaar.

Ja hier ook

Met twee tassen zelfs, omdat mijn dochter en ik tegelijk slaagden (zij voor havo, ik voor mijn hbo)

Phryne

'Het leek me handiger zodat de buren weten dat ze de oudste moeten feliciteren en niet mijn jongste. Die is pas volgend jaar aan de beurt en dan hangt er een rugzak naast de vlag.'

Doen! Successen vieren is zo belangrijk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.