Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

28-10-2013 om 15:56

Vinden jullie dit verantwoord?

Vandaag stormde het hier (Zuid Holland). Dochter van 12 ging vanmorgen met de fiets naar school. Eigenlijk wilde ik haar brengen maar ze ging in de middag met een hele groep naar een andere locatie waar ze theaterles hebben. Dus moest ze op de fiets.
Ergens ging ik er vanuit dat ze dat theater wel zouden laten vervallen i.v.m. de storm maar niet dus. Ze hebben de hele groep gewoon laten fietsen.
Overdrijf ik nou of was dat echt een beetje onverantwoord? Dochter was overigens vanmorgen al gevallen met haar fiets. Vanmiddag was het wel goed gegaan. Ze zei dat de storm toen minder was maar ik merkte er weinig van.

vraag inderdaad

Ik heb me inderdaad ook afgevraagd waarom er niet direct in de ochtend gemeld is dat men zomogelijk thuis blijft. Rondom het middaguur werd dat pas aangegeven. Het blijft een beoordeling en er zijn 'maar' 2 doden gevallen. -cynismeknop aan- Ik moet zeggen dat ik zoon toch ook maar naar school heb laten gaan.
Dochter had gelukkig al vrij vandaag vanwege een studiedag van leerkrachten.

Tango

Tango

28-10-2013 om 16:45

Daarom dus

Juist in het middaguur, rond 13.00 u. gingen ze met de hele groep op de fiets naar die andere locatie.
Toevallig hebben we vanavond de mentor op bezoek. Ga het toch even ter sprake brengen...

dus

Je vindt het onverantwoord dat 'ze' de groep gewoon laten fietsen, maar zelf laat je je dochter toch ook gewoon fietsen? Ik snap het niet...

Marie

Marie

28-10-2013 om 17:51

waar bang voor?

Inderdaad waar was je bang voor? Dat ze allemaal om zouden vallen?

Trouwens toen ik zo oud was en het stormde gingen wij ook gewoon op de fiets naar school hoor. En als fietsen niet meer lukte ging je maar lopen met de fiets aan de hand. En brengen met de auto? Echt niet.

code rood

Vroeger was alles anders. Tegenwoordig wordt er door overheden advies gegeven en het advies was rond het middaguur echt wel binnenblijven.

Annet

Annet

28-10-2013 om 18:03

Hier ook Zuid Holland

De piek van de storm was rond 11.00 uur. Daarna werd het snel minder.
Het advies in Zuid Holland was ook niet om binnen te blijven. Dat was in Amsterdam wel zo.

noorden

Hier op de middelbare scholen werden de leerlingen tot 15 uur in school gehouden, als je vrij was mocht je niet weg. Niet op de fiets, niet lopend. En de bussen en treinen reden sowieso niet. Alleen als je ouders er waren om je te halen, mocht je weg. Advies van de brandweer. Er zijn ook heel veel bomen en dikke takken door de lucht gevlogen.

Marie

Ik weet niet hoe het bij jullie was, maar hier was het tussen 11 en 14 echt onverantwoord om te fietsen. Zeker in het buitengebied. Er lagen talloze bomen over de weg. Vaak konden de fietsen en auto's er gewoon niet langs. dan heb je niets aan stoere praat over vroeger. Ik kan mij ook wel herinneren dat ik vroeger de school niet haalde en weer terig ging omdat er enorme stormen waren. School was zelfs een keer dicht in mijn tijd.
Mijn kinderen fietsen eigenlijk altijd enkele reis 12 km en geen busverbinding. Maakt niet uit wat voor weer. Maar vandaag waren de voorspellingen al erg slecht. Ik ben blij dat ik ze vandaag gebracht en gehaald heb.

Annet

Annet

28-10-2013 om 19:47

Mach, de piek was in het noorden later

Hoe het bij jullie was zegt niets over Zuid Holland.
Ik heb mijn zoon om 13.30 uur opgehaald. Toen was er alleen een stevige wind, geen windstoten meer. Ik heb allerlei mensen zien fietsen, ook in het buitengebied.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

29-10-2013 om 00:45

sorry

maar dit vind ik verantwoordelijkheden afschuiven.
Jij had je dochter om te beginnen niet naar buiten moeten sturen met een fiets, dat had je gewoon moeten verbieden. Dat is onverantwoord.

Dalarna

Dalarna

29-10-2013 om 08:06

Onzin polletje

Ik woon net ten noorden maar mijn kind kon om half 8 nog prima naar school fietsen en om kwart over 2 weer prima naar huis hoor.
Ik zou niet weten waarom ik hem gisteren niet naar buiten had mogen sturen met een fiets van jou? Als hij met de bus zou gaan had hij meer kans om geraakt te worden door een tak omdat ik zijn fietsroute en zijn wandelroute ken.

Dit staat los van de fietstocht met de klas.

Gerdina

Gerdina

29-10-2013 om 11:07

En spelen op schoolplein?

De kinderen moesten hier bij de overblijf naar buiten op het moment dat de storm hier op zijn hoogtepunt was. Er staan hier bomen op het plein. Bij een boom zo'n 50 meter van het schoolplein brak een grote tak af tijdens de overblijf hoorde ik van een andere moeder. Dochter heeft dus in de zandbak onder de grootste boom gespeeld....

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

29-10-2013 om 11:27

dat slaat toch nergens op

er is aan alle kanten gewaarschuwd, de avond tevoren, de hele dag al trouwens, dat er een zeer zware storm aan zat te komen.

Dan stuur je je kind toch niet op de fiets weg?

Tango

Tango

29-10-2013 om 13:57

Verschil

Ik vind er wel degelijk een verschil tussen zitten of ik mijn kind op de fiets laat gaan of dat school een hele groep kinderen in de storm laat fietsen. School is op dat moment verantwoordelijk voor deze kinderen en er zal maar eens wat mis gaan. Natuurlijk kon er bij dochter ook iets misgaan maar zij hoeft niet heel ver te fietsen en kon evt. een stuk lopen. Maar ik heb wel degelijk ook getwijfeld 's morgens of ik haar zou laten gaan. Omdat ze zelf echt op de fiets wilde is ze toch gegaan.
Heb het overigens nog met de mentor besproken en zij gaf aan dat er wel overwogen was het niet door te laten gaan. Uiteindelijk zijn ze toch gegaan maar mogelijk was dit niet helemaal goed ingeschat, dat gaf ze wel toe. Ik was toch blij dat ik het heb aangekaart.
Verder merk ik wel dat mijn kind w.s. nog wat meer los moet laten nu het op het voortgezet onderwijs zit Een kwestie van wennen natuurlijk.

Fiorucci

Fiorucci

29-10-2013 om 18:23

Dalarna

In het noorden was het om half 8 nog prima te doen. Hier was de eerste boom al gevallen in onze buurt, ik woon in het westen. Nuanceverschilletje...
Mijn dochter is gebracht met de auto, en ook weer opgehaald, want het ov lag hier plat rond het avondeten. ( ze was laat uit, om 18.00 ivm oefenen voor toneel)

Dalarna

Dalarna

29-10-2013 om 18:48

Polletje en Fio

Fio ik woon in het zuiden van Noord-Holland en toen zoon weg moest was de regen net voorbij, het fietst niet langs grote oude bomen en was gewoon snel op school met wind mee.

Op dat moment heb ik geen negatief reisadvies gehoord, alleen dat het rond het middaguur het ergste was.

Zoals ik al zei: fietsen 's ochtends vond ik niet gevaarlijk genoeg. Mijn zoon moet meer lopen onder grote bomen als hij met de bus gaat. Ik ben het er mee eens dat het niet slim is om te gaan fietsen met een groep maar ik vind het niet ok dat de vraagsteller veroordeeld wordt omdat ze kind met de fiets liet gaan 's ochtends.

Middag was het toch al over?

In Zuidholland was het om een uur of 1 echt al over. Waaide nog wel stevig, maar nou niet echt paniekweer. Maar goed, geloof dat ze in Amsterdam en omgeving anders waren als in regio Rotterdam.

Hoofddorpse

Hoofddorpse

30-10-2013 om 09:18

Hier heel erg

Hier in Hoofddorp was het heel erg. Heel vee bomen zijn omgevallen. Ik heb mijn zoon dus ook met de auto naar school gebracht. Hoewel het in de ochtend wel meeviel. Maar Tussen 11 en 14 was het echt heel erg. Ik zat binnen maar ik vond het dood eng. Ik was heel blij dat ik mijn zoon gebracht had en de kinderen op de basisschool had laten overblijven. Ik weet natuurlijk niet hoe het in Zuid Holland was maar hier was het echt onverantwoord om te fietsen, zeker tussen 11 en 14 uur.

Fiorucci

Fiorucci

30-10-2013 om 10:05

Dalarna

Precies mijn punt, het was daar toen nog niet zo hevig als hier.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

05-11-2013 om 11:28

ja maar

er waren toch VOORSPELLINGEN dat het erger werd?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.