Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ilva

Ilva

21-08-2013 om 17:28

Vic (e-mail van school)

Vic, hebben jullie al een e-mail van school ontvangen? Ik dacht dat 'ie vandaag zou komen maar ik heb nog niets ontvangen. Ben via de site inmiddels wel achter in welke klas zoonlief komt en wie z'n mentor wordt (hij is helemaal blij). Maar ik wil zo graag weten wie er bij hem in de klas komt (en vooral wie niet, haha).

Ilva

Ilva

21-08-2013 om 18:01

Laat maar, net binnen

Laat maar, hij is net binnen.

Vic

Vic

22-08-2013 om 00:39

Vakantie

We zijn nog op vakantie. Dochter heeft wel al uitgevonden dat ze niet bij haar vriendinnen in de klas komt. We denken er nog even over of we (ze) daar iets mee moeten doen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dalarna

Dalarna

22-08-2013 om 08:03

Waarom

Waarom wordt het op jullie school in de derde dan zo door elkaar gegooid?

Koolmees

Koolmees

22-08-2013 om 11:55

Hier ook hoor

Als een school een twee-jarige brugklas heeft, dan moet er in de derde een en ander geschoven worden. Ik vind dat wel positief trouwens. Zo leren ze meer kinderen van hun leerjaar kennen en wordt het zo meteen makkelijker, als ze in de vierde met de profielen, continu wisselende klassensamenstellingen hebben. Dan zitten er altijd wel een paar in de klas die je kent.

Vic

Vic

22-08-2013 om 12:00

Vakken

Ik denk dat het te maken heeft met gekozen talen en/of Latijn. Het is jammer want dochter had in de 1e geen aansluiting met klasgenoten, en vorig jaar drie vriendinnen in de klas. Die drie zitten nu wel bij elkaar.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ilva

Ilva

22-08-2013 om 13:32

Tweede

Mijn zoon gaat pas naar de tweede. En gelukkig worden de klassen weer gemengd. Het afgelopen jaar had hij helemaal geen vrienden in z'n klas. Maar ik schreef dit berichtje omdat ik weet dat de dochter van Vic op dezelfde school zit en er gezegd was dat gisteren de mail zou komen. Het was al na 17 uur toen ik het berichtje plaatste, je zou toch denken dat ze om 17 uur naar huis gaan. Maar niet blijkbaar. Helaas kunnen we morgen pas zien wie er in de klas zitten bij zoonlief. En daar waren we nu juist het meest nieuwsgierig naar.
Nog even geduld dus.

Ilva

Ilva

22-08-2013 om 13:33

Oh ja vic

Fijne vakantie nog. Maar jij had toch ook nog een kindje van 8? Moet die niet naar school. Mijn andere kinderen zijn maandag al weer begonnen.

Dalarna

Dalarna

22-08-2013 om 14:03

Ilva

Haar andere dochter gaat in een ander deel van het land op school (midden).

Mijn jongste gaat volgend jaar ook naar dat deel naar de brugklas en heeft dan 8 wk vrij. Doordat volgend jaar het systeem op de schop gaat is het 8 wk, anders was het zelfs 9 geweest.

Toen mijn oudste naar de brugklas ging gingen er ook klasgenoten naar het middendeel naar de brugklas en die hadden toen maar 4wk vakantie

Ilva

Ilva

22-08-2013 om 16:51

Natuurlijk

Ach natuurlijk, we zitten hier redelijk dicht bij de grens tussen noord en midden.

En ja, die lange vakantie. Mijn middelste gaat volgend jaar naar de brugklas en vind het niet eerlijk dat hij niet een weekje langer thuis mag blijven.
Maar als je maar 4 weken hebt is het wel heel oneerlijk. Maar goed, je doet er niets aan.
Gaat jouw jongste naar dezelfde school als de kinderen van Vic en mij of naar een andere school?

Vic

Vic

22-08-2013 om 19:22

Klopt

We wonen zo'n 8 km vanaf de school in zuidelijke richting. Jongste heeft nog een week vakantie. Volgende week gaat oudste weer naar school, jongste 2 dagen BSO, en ik ben lekker nog vrij

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dalarna

Dalarna

22-08-2013 om 20:05

Ilva

Haha absoluut niet dezelfde... wij wonen juist weer in het Noorden en hij gaat naar Midden in de brugklas. Mijn oudste zit wel in het Noorden op de middelbare. Eerst wilde ik dat niet (gescheiden vakanties) tot ik mij realiseerde dat dat maar 1 jaar lastig is (de zomer van 2015) maar daar ga ik mij maar niet druk om maken LOL

Ilva

Ilva

23-08-2013 om 13:24

Lijst met leerlingen

Vandaag stond de klasselijst op het magister. Alle kinderen waar hij vorig jaar problemen mee had zitten gelukkig in een andere klas. Hopelijk gaat het dit jaar beter. Zoonlief blijft een bijzonder kind, dus hij zal dit jaar ook wel opvallen maar dat moet dan maar. Misschien komt het nu wel goed.

Vic

Vic

23-08-2013 om 23:46

Redelijk ontspannen

Ik heb het idee dat dochter min of meer gewend is aan het idee van een nieuwe klas. Ze kent wel wat kinderen van de lijst en vindt die aardig tot niet onaardig. Ze is zelfs van team veranderd waardoor ze ook de meeste docenten niet kent. Voordeel is dat we dan tenminste ook een keertje vroeg naar de schoolbijeenkomsten mogen, ipv iedere keer om 21.00 uur

Ilva

Ilva

26-08-2013 om 21:56

Lekker

Oh, heerlijk niet meer zo laat. Nee helaas moeten wij nog wel laat. Morgen beginnen nietwaar. Zoonlief heeft helemaal geen zin. Moest vandaag nog z'n agenda invullen en z'n naam op de boeken zetten. (Hoe noem je die stickers nu? Stom zeg, ik weet het even niet meer). Maar goed, morgen mag hij weer fietsen. Hij heeft de pech dat ik niet thuis ben dus hij moet zelf zorgen dat hij op tijd weg gaat. Hopelijk gaan ze allebei een leuk jaar tegemoet.

Etiketten?

Ilva

Ilva

27-08-2013 om 14:01

Hihi

Dank je Vertigo. M'n hersenen hadden even geen zin denk ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.