Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Verzekering VO

Ik meen me te herinneren dat er hier ooit een draadje was waarin geschreven werd over een verzekering die schade aan/kwijtraken van spullen op school dekte, maar ik kan daar niets meer over terugvinden.
Weet iemand van jullie wat ik bedoel?
Ik begreep dat een inboedelverzekering dingen als mobieltjes die mee op en neer gaan naar school, evenals een laptop, niet dekt, en ik vind het wel prettig als die dingen (vooral de laptop) wel onder enige dekking zouden vallen..

Groetjes, Petuut

Barvaux

Barvaux

20-11-2014 om 14:56

Petuut

Ik weet niet of je het draadje bedoelt waar ik in schreef maar hier is het net allemaal geregeld (maandag krijgt mijn zoon de laptop).

In augustus zeiden ze dat ik een kostbaarhedenverzekering moest afsluiten voor iets van 25 euro per jaar.

Toen ik twee weken geleden belde bleek dat ik een brief van eind september niet goed gelezen had (ik dacht dat het alleen de nieuwe polis was dus ik heb hem gewoon in een map gestopt):

Het bleek (ik zit bij IAK, onderdeel van VGZ) dat de gewone inboedelverzekering teveel gebruikt werd door mensen om de schade aan smartphones te dekken en toen is besloten dat er 4,40 per maand bij komt en dat je vanaf dan alle apparaten buitenshuis gedekt hebt (mijn oudste was heel blij dat zijn niet kapot te krijgen Nokia nu ook verzekerd is voor kapotvallen LOL).

Ik heb heel goed uitgevraagd wat er nu verzekerd is voor mijn jongste met laptop:
* verzekerd is alle schade
* verzekerd is de laptop als hij beroofd wordt onderweg
* verzekerd is de laptop als zijn tas gejat wordt terwijl hij de tas in het zicht heeft (dus in de pauze hoeft de laptop niet in zijn kluis, is ook niet handig want hij heeft twee gebouwen die bijna een km van elkaar afliggen en maar 1 kluis)
* niet verzekerd is als de tas/laptop meegenomen wordt als die onbeheerd in een lokaal achter blijft.

Barvaux

Barvaux

20-11-2014 om 14:57

Dus

Ga even heel goed na wat jouw inboedelverzekering dekt en of dat ook binnenkort gewijzigd wordt (toevallig is oktober bij ons de maand van polisverlenging dus het kan daaraan gelegen hebben).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.