Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
betty34

betty34

18-11-2013 om 19:42

verkeer in groep 8; hoe belangrijk is het?

Hoe belangrijk is het vak verkeer voor het schooladvies? Mijn kind heeft een 5,5 op het rapport staan namelijk. De rest wel vrij goede cijfers.

Ook vraag ik me af in hoeverre de methodetoetsen nou belangrijk zijn voor het schooladvies. Keken ze bij jullie ook naar die methode toetsen?

patrica1966

patrica1966

18-11-2013 om 19:53

groep 7 verkeersexamen

Hier doen kinderen in groep 7 verkeersexamen. Daarna hebben ze geen verkeer meer.

Knurf

Knurf

19-11-2013 om 07:32

hier

hier ook het fietsexamen in groep 7, maar in groep 8 volgt nog wel een herhaling.

Voor het schooladvies zal het niet veel uitmaken, vermoed ik.

Dalarna

Dalarna

19-11-2013 om 10:37

advies

Voor het advies horen ze inderdaad te kijken naar de methodetoetsen, de inzet en het lvs maar daarnaast moet een objectieve toets zijn (nio of cito) en de uitslag van die toets mag niet worden meegenomen in het advies.

lijkt me ook niet relevant.

hoe goed je aan het verkeer kunt deelnemen zegt toch niet iets over je capaciteiten voor het voortgezet onderwijs? Net als gym, of handvaardigheid?

Ilva

Ilva

21-11-2013 om 09:40

cito

Bij de cito kijken ze eigenlijk alleen naar rekenen, taal en studievaardigheden. Wereldoriëntatie telt ook niet mee, hoewel de school er wel voor kan kiezen om dit ook te testen via de cito.

Middelbare school kijkt alleen naar het schooladvies en de cito. Verkeer valt daar niet onder. En inderdaad, gym en handvaardigheid tellen ook niet mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.