Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-09-2014 om 19:27

veranderingen in rooster

Onze dochter is vorige week gestart op het vo en heeft al een paar veranderingen in haar rooster gehad.
De school zorgt ervoor dat er nooit tussenuren zijn, alleen aan het begin en eind van de dag kunnen lessen uitvallen. Tussenuren worden opgevangen met andere lessen als er geen docent is die het juiste vak kan geven.

Nou zijn wij blij met het feit dat dochter geen vrije tussenuren heeft en de uren die vervallen zijn gym of kunstvakken. Maar het verbaast ons wel dat het vaak voorkomt, zo'n verandering. Magister is iedere ochtend weer een verrassing zeg maarZo valt morgen gym uit, maar dat is een tussenuur. De 2 uur verzorging heeft ze ervoor en die zijn nu opgeschoven, zodat ze het 1e uur vrij heeft.

Is dit op de scholen van jullie kinderen ook zo?

Druif

Druif

08-09-2014 om 19:48

opstarten

Hier is het aan het begin van het schooljaar altijd onrustig met het rooster. Dat komt doordat mavo 3 dan op werkweek is, door de introducitieactiviteiten van sommige klassen, etc.

Mijn kinderen vinden dat wel lekker. Ze hebben graag uitval. Hoe meer, hoe beter.

psu

psu

08-09-2014 om 20:01

hangt erg van de school af

Bij een school die het jaarrooster goed in elkaar heeft zitten is veel uitval helemaal niet nodig. Hier inmiddels ervaring met vier middelbare scholen en het verschil in aantal roosterwijzigingen is enorm groot.

De school die het het beste doet heeft bijvoorbeeld alle reizen van de verschillende klassen in dezelfde week gepland zodat dat niet voor uitval zorgt. Andere Excursies worden lang van te voren gepland zodat lessen door andere docenten overgenomen kunnen worden. Dan blijft alleen de uitval over door zieke leerkrachten (en bij een school waar alles goed geregeld is , is het mijn indruk dat er ook minder zieke leerkrachten zijn).

ijsvogeltje

ijsvogeltje

08-09-2014 om 20:09

eerste weken wel

Onze ervaring is inmiddels dat de eerste weken er nogal wat wijzigingen zijn, daarna nauwelijks meer. Heeft geloof ik vooral te maken met allerlei activiteiten waar leraren bij betrokken zijn (brugklaskamp, buitenlandreizen).

Marjoleine64

Marjoleine64

08-09-2014 om 21:40

Inderdaad

Vooral aan het begin van het jaar als de 'schoonheidsfoutjes' nog hersteld moeten worden in de roosters en er klassen (met docenten) op intro-activiteit zijn. En natuurlijk tijdens de weken dat er meerdere klassen tegelijk een uitwisseling of werkweek hebben. De rest van het jaar komt het ook wel voor maar veel minder.

mijk

mijk

09-09-2014 om 09:56

hier ook

met dezelfde reden maar ik ik denk maar zo: Zoon en wij oefenen flink met magister en opletten enzo en als het nu mis gaat zijn ze nog lekekr mild. Dus beter nu veel wijzigingen dan nu altijd rustig en dan in mei een woelige periode. Dan zou het bij zoon echt mis gaan denk ik..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.