Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-06-2018 om 10:54

Verandering in klassenindeling

Willen jullie even met mij meedenken?
Op de school van zoon ( gr. 5 en getest hb iq 142) gaat de klassenindeling veranderen. Nu twee groepen 4 en 5, dat wordt één groep 5, een 5/6 en een 6. Aangezien de huidige klas van zoon nu niet zo’n leuke dynamiek heeft vind ik dit prima.

In principe was ik niet van plan om me te gaan bemoeien met in welke klas hij gaat komen, we hebben vertrouwen in school.Maar ik heb hier dit weekend wel over zitten denken wat mijn eigen voorkeur is. En ik weet het eigenlijk niet.
In groep 6 zou hij vooral met leeftijdsgenoten zitten. In groep 5/6 lijkt het mij dat er meer ruimte is voor zelfstandig werken, misschien nog meer een eigen leerlijn volgen en zoals zoon zelf zegt: dan hoef ik maar de helft van de tijd te luisteren naar dingen die ik al weet.😁

Iemand ervaring hiermee? Hoe denken jullie hierover?

Tango

Tango

04-06-2018 om 11:10

Ik denk

Dat het niet zoveel uitmaakt in welke klas hij komt maar vooral wat hij gaat doen in die klas. Krijgt hij een eigen leerlijn met meer uitdaging etc? Kan hij naar een plusklas o.i.d.? Zowel in een 5/6 combinatie als in een groep 6 kan dit toegepast worden. Ook in een groep 6 lijkt het me niet nodig dat hij naar alle leerstof moet luisteren die hij toch al begrijpt. Daarover zou ik met school in gesprek gaan. Wat gaan ze hem bieden?

Triva

Triva

04-06-2018 om 11:26

kun je nooit op voorhand voorspellen

dit ligt ook meer aan de leerkracht denk ik. Over het algemeen kiest een school ervoor om de meest zelfstandige leerlingen in de combigroep te zetten maar ja, wat is in het algemeen....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.