Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Hira

Hira

22-01-2015 om 17:25

Van school willen veranderen

Hallo iedereen,

Ik zit met het volgende, mijn zoon is 7 jaar en gaat naar groep 3. Toen hij in groep 2 zat vroeg de juf of we ons zoon mochten testen op hoogbegaafdheid omdat hij het vaak saai vond in de les. Nu had ik toen al gezegd dat hij het saai vind omdat zijn Nederlands nog niet zo goed is, en dat hij door zijn taalachterstand nog niet zo goed mee kon doen.
Maar toch hebben we akkoord gegeven voor de test. Wij dachten dat hij op zijn kennis zou getest worden maar achteraf horen we dat hij op gedrag getest is. De gene die de test heeft uitgevoerd heeft alleen de juffen geïnterviewd en mijn zoontje een half uur op school geobserveerd. En daarna de conclusie heeft gelegd dat de uitslag PPD-nos is. Natuurlijk was ik als moeder helemaal geschrokken wat er allemaal stond in het verslag klopte helemaal niet wij zagen ons zoon niet terug in het geschetste beeld. Dus heb ik via onze eigen huisarts een second opinion aangevraagd. Mijn zoon is nog een keer door een erkende kinderpsycholoog getest en zij zagen geen ppd-nos, wel hyperactief maar niet in klinische gebied.

Daarnaast gaf de Psycholoog aan dat het gedrag op school ook met name veroorzaakt wordt door de grote cultuurverschillen. Op school heeft hij weinig vrienden en kan hij zichzelf moeilijk uitten.

Hierdoor wil ik mijn zoon graag op een openbare school laten plaatsen en binnenkort heb ik een afspraak met de huidige directeur hierover. hebben jullie tips voor mij hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Er valt niet zoveel aan te pakken

Weet je al welke school het zou moeten worden?
Het lijkt me dat je met die directeur moet gaan praten.
Is je kind daar welkom?
Zitten daar leerlingen waar hij wel mee overweg kan?

De directeur van de huidige school gaat niet zomaar voor jou een nieuwe school zoeken.

Tuba

Tuba

23-01-2015 om 10:10

M Lavell

Bedankt voor je reactie. Ja ik weet al welke school, ik heb een afspraak gemaakt met de directeur waar hij nu naar school gaat. Mijn reden om mijn zoon op een andere school te plaatsen is omdat hij hier weinig sociale contacten heeft met andere kinderen. Op de andere school zitten al vrienden van hem waar hij heel goed mee kan omgaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.