Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
K@rin m

K@rin m

27-08-2013 om 08:07

Vakkenpakket havo

Ik heb een vraag over het vakkenpakket op havo. Mijn dochter zit nu in Havo 4. Vanwege een gering aantal leerlingen zijn de keuzemogelijkheden nogal beperkt.
School heeft een aantal verplichte vakken opgenomen.
Iedereen moet naast Nederlands, Engels, Gym en CKV ook Aardrijkskunde en M&O volgen. Ook maatschappijleer is verplicht maar staat nu niet ingeroosterd. Zij heeft een NT profiel met de verplichte vakken: Natuurkunde, scheikunde, Wiskunde B en Biologie.

Uit 5 vakken moest ze vervolgens nog zelf kiezen. Dat werd Frans. Daarnaast doet ze geheel vrijwillig BSM en is ze gevraagd door school voor de feestcommissie.

Dat is een druk programma. Iets te druk. School vindt nu dat ze BSM maar moet laten schieten. Dat koos ze immers vrijwillig. Maar waarom mag ze aardrijkskunde en/of M&O niet laten vallen? Mag de school dit verplicht opleggen? Ik kan hier tot nu toe geen duidelijk antwoord vinden op internet.
Wie weet waar ik meer info kan vinden? Het klopt toch dat je in minimaal 6 vakken schriftelijk examen doet? Daarnaast is het ook zo dat een aantal vakken via een schoolexamen wordt afgenomen. o.a. het profielwerkstuk en volgens mij ook CKV. Wat gebeurt er als zij wel een heel jaar braaf naar de aardrijkskundeles gaat en er vervolgens niets voor doet? Kan ze dit dan laten vallen aan het eind van het jaar zonder verdere consequenties?
Veel vragen dus. Ik hoop dat iemand van jullie meer weet hierover.

Alvast bedankt!!

Karin

Dalarna

Dalarna

27-08-2013 om 08:34

Vreemd

Aardrijkskunde is nu net het vak wat je echt nergens voor nodig hebt.... vreemde keuze!

Vrije ruimte

Sommige scholen stellen twee vakken verplicht in de vrije ruimte, kijk daar even naar. Je kunt dit in het PTA vinden (programma van toetsing en afsluiting)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.